کشف بیش از ۱۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای کردستان فرمانده مرزبانی کردستان از کشف ۳ کیلوگرم طلای قاچاق به ارزش بیش از ۵۰میلیارد ریال و محموله بزرگ رایانه به ارزش ۶۵ میلیارد ریال در مرزهای استان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سرهنگ محمد عارف سپهری از توقیف […]

کشف بیش از ۱۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای کردستان

فرمانده مرزبانی کردستان از کشف ۳ کیلوگرم طلای قاچاق به ارزش بیش از ۵۰میلیارد ریال و محموله بزرگ رایانه به ارزش ۶۵ میلیارد ریال در مرزهای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سرهنگ محمد عارف سپهری از توقیف خودرو پژو حامل شمش طلا در مرز این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: به منظور پایش نوار مرزی و جلوگیری از تردد‌های غیرمجاز، اکیپی از مرزبانی و سپاه پاسداران شهرستان بانه به منطقه مرزی ننور اعزام شدند.

فرمانده مرزبانی کردستان افزود: مرزبانان با استقرار در پست ایست و بازرسی با انجام اقدامات فنی و کنترل عبور و مرور یک دستگاه خودرو ۴۰۵ در حال ورود به شهرستان بانه مشکوک اعلام و آن را متوقف کردند.

او گفت: مرزبانان پس از بازرسی از این خودرو، ۳ کیلوگرم شمش طلا و یک دستگاه بی‌سیم غیرمجاز که طور ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و در این رابطه یک نفر بازداشت و خودرو توقیف شد.

سرهنگ سپهری بیان کرد: پس از بررسی و برآورد‌های اولیه توسط کارشناسان، ارزش این محموله بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

فرمانده مرزبانی کردستان همچنین از کشف محموله بزرگ رایانه و تجهیزات الکترونیکی در مرز‌های استان خبر داد و عنوان کرد: مرزبانان گروهان مرزی مستقل بسطام با انجام اقدامات عملیاتی و اجرای گشت و کمین هدفمند در یک عملیات مسنجم موفق به کشف محموله قابل توجه کالای قاچاق الکترونیکی به کشور شدند.

او با بیان اینکه مرزبانان با اتخاذ تمهیدات لازم و با استفاده از تجهیزات اپتیکی متجاوزان حامل بار قاچاق را غافلگیر کردند، ابراز داشت: قاچاقچیان با مشاهده مرزبانان عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن محموله قاچاق خود، مجبور به عقب‌نشینی شدند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان با اشاره به اقدامات اطلاعاتی در دستگیری قاچاقچیان خاطرنشان کرد: مرزبانان در بازرسی از محموله به‌جا مانده از قاچاقچیان، ۱۰۳ دستگاه لپ‌تاب، ۳۰ دستگاه اپل واچ و ۴۰۸ قطعه تجهیزات جانبی رایانه به ارزش بیش از ۶۵ میلیارد ریال را کشف کردند.

سپهری تصریح کرد: مرزبانان با تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی، با هر گونه تردد قاچاقچیان و عابران غیرمجاز در طول مرز‌های استان مقابله کرده و هر گونه اقدامات منفی از سوی قانون‌شکنان، واکنش شدید مأموران را در پی خواهد داشت.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان