اخیراً مصاحبه‌ای از بنده درباره امکان بازگشتن واتساپ و اینستاگرام به کشور منتشر شده که برخی رسانه ها با بی اخلاقی سخنان را تحریف کرده و تیتر زده اند که من گفته‌ام این دو دوباره فعال می‌شوند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، نیک بین اظهارداشت: موضع بنده این است که هرشبکه اجتماعی خارجی […]

اخیراً مصاحبه‌ای از بنده درباره امکان بازگشتن واتساپ و اینستاگرام به کشور منتشر شده که برخی رسانه ها با بی اخلاقی سخنان را تحریف کرده و تیتر زده اند که من گفته‌ام این دو دوباره فعال می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، نیک بین اظهارداشت: موضع بنده این است که هرشبکه اجتماعی خارجی اگر شرایط و قوانین ما را بپذیرد می‌تواند فعالیت کند در حالیکه با توجه به سابقه واتساپ و اینستاگرام و رویکردی که دارند، قطعا شرایط و قوانین جمهوری اسلامی ایران را برای فعالیت در کشور نمی‌پذیرند.

نکته اساسی در این رابطه این است که با توجه به استقبال چشمگیر کاربران از پلتفرم های داخلی، اساسا کشور نیازی به سکوی خارجی ندارد چرا که آمار پیام‌رسان‌های داخلی نشان می‌دهد غالب مردم در داخلی‌ها فعال شده اند و پیام رسان داخلی پاسخگوی نیاز آنها است.

تنها مشکل فعلی در حوزه پیام رسان ها فعالیت فیلترشکن ها است. به نظر من با وجود استقبال مردم از پیام رسان‌های داخلی و بسته حمایتی دولت از کسب و کارهای دیجیتال فعال در سکوهای داخلی، توجیهی برای فعالیت فیلترشکن‌ها باقی نمی‌ماند.

فعال بودن فیلترشکن ها تجربه تلخ شکست فیلترینگ تلگرام در دولت قبل را تکرار می‌کند که از جناب آقای رئیسی انتظار می‌رود اجازه ندهند اقبال و اعتماد کاربران به پیام رسان های داخلی که کشور را در آستانه موفقیت بزرگی در این عرصه قرار داده، دوباره با شکست مواجه شود.