نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: کارگروهی ویژه متشکل از کسبه برای ارزیابی و جبران خسارات ناشی از اغتشاشات اخیر در زاهدان تشکیل و به واحدهای متضرر در این قضیه با تمام توان مساعدت شود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، در پی خسارت‌های وارد شده به تعدادی از […]

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: کارگروهی ویژه متشکل از کسبه برای ارزیابی و جبران خسارات ناشی از اغتشاشات اخیر در زاهدان تشکیل و به واحدهای متضرر در این قضیه با تمام توان مساعدت شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، در پی خسارت‌های وارد شده به تعدادی از مغازه‌های بازار رسولی زاهدان در جریان اغتشاشات هشتم مهر جمعی از کسبه این بازار شامگاه سه‌شنبه به نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان مراجعه کردند.
در ابتدای این دیدار جمعی از نمایندگان کسبه بازار رسولی زاهدان به تشریح حوادث و خسارت‌های وارد شده پرداخته و درخواست‌های خود مبنی بر تشکیل کارگروه جهت رسیدگی به مشکلات کسبه تسریع در روند ارزیابی میزان خسارت‌ها، تاخیر در پرداخت مالیات بانکی، تمدید زمان بازپرداخت اقساط، دریافت کمک‌ از جانب خیران و دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت بلند مدت را ارائه کردند.

آیت الله مصطفی محامی پس از استماع درخواست‌های حاضران قول پیگیری مشکلات از طریق مسوولان را داد و افزود: باید برای هر کدام از مشکلاتی که کسبه مطرح کردند به دنبال راه‌حل مناسب باشیم زیرا افراد آسیب دیده در این حادثه متفاوتند از این جهت که برخی دچار مشکلات مالی بیشتر و نیازمند مساعدت‌های خاص و فوری هستند و برخی دیگر نیز با وجود خسارت وارده اما می‌توانند امورات معیشتی و اداره زندگی خود را تدبیر کنند.
وی ضمن تاکید بر تشکیل کارگروهی جهت ارزیابی و جبران خسارت‌ها بیان کرد: باید کارگروهی متشکل از مسوولان مربوطه در استان تشکیل و به صورت متمرکز و با مدیریت واحد و هماهنگ هر کدام از ادارات را در بخش‌های مرتبط موظف کند که ضمن شنیدن معضلات کسبه راهکارهای مناسب ارائه داده و در حد توان و مقدورات قانونی نسبت به مشکلات خسارت دیدگان اقدام کنند.
امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت نهادهای حمایتی جهت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی با باز پرداخت طولانی بهره برد تا با استفاده از این تسهیلات و حمایت‌های دیگر مسوولان و خیران بخشی از مشکلات کسبه مرتفع شده و بتوانند در آینده به شرایط عادی کسب و کار خود بازگردند.