وزیر انرژی ایتالیا در مصاحبه با یک روزنامه آمریکایی از وضعیت دشوار کشورهای اروپایی در فصل زمستان به خاطر کمبود قطعی گاز اظهار نگرانی کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از راشا تودی، روبرتو سینگولانی، وزیر انرژی ایتالیا در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال از مشکلات کشورهای اروپایی در فصل زمستان […]

وزیر انرژی ایتالیا در مصاحبه با یک روزنامه آمریکایی از وضعیت دشوار کشورهای اروپایی در فصل زمستان به خاطر کمبود قطعی گاز اظهار نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از راشا تودی، روبرتو سینگولانی، وزیر انرژی ایتالیا در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال از مشکلات کشورهای اروپایی در فصل زمستان اظهار نگرانی کرد و گفت به خاطر کمبود گاز و انرژی زمستان سختی در پیش خواهیم داشت.

وی در گفتگو با این روزنامه آمریکایی گفت: زمستان امسال به خاطر کمبود گاز و مشکلات ناشی از آن وضعیت سختی خواهیم داشت و باید به فجایع غیرقابل پیش‌بینی فکر کنیم. باید مصرف خانگی را کاهش دهیم درغیر این صورت با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد.

وی افزود: در شرایط کنونی بیشتر کشورهای اروپایی دارای ذخایر کافی گاز هستند ولی به طور حتم این ذخایر در هفته‌های آینده با رسیدن فصل سرما کاهش یافته و یک سرمای طولانی می‌تواند حداقل بالا رفتن شدید قیمت‌ها را به دنبال داشته باشد.

وزیر ایتالیایی در ادامه مصاحبه‌اش خاطر نشان کرد که کمبود سوخت و گاز تنها مشکل نخواهد بود چون بالا رفتن قیمت مواد غذایی ناشی از قبوض گران سوخت و بیکاری در مشاغل مختلف مشکل مضاعفی است که بیشتر کشورهای اروپایی با آن دست به گریبان خواهند شد.

ایتالیا یکی از چندین کشور اتحادیه اروپا است که خواستار محدودیت قیمت گاز است، اقدامی که جنجال زیادی را در میان کشورهای عضو برانگیخته است. انتظار می رود رهبران اتحادیه اروپا در اواخر این هفته با یکدیگر دیدار کنند و درباره تصویب یا عدم تصویب این اقدام تصمیم گیری کنند.

روز یکشنبه، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه کمیسیون اروپا سازوکاری را ارائه کرده است که قیمت معاملات را بر اساس شاخص TTF هلند، که معیاری برای کل گاز معامله‌شده در اروپا است، محدود می‌کند.