از بیمه و حقوق کارمندان تا راه اندازی سامانه انتقادات وزیر آموزش و پرورش امروز ۲۵ دی به صورت تلفنی در نهاد ریاست جمهوری به مطالبه مردم گوش‌داد، مطالبات مردمی از وزیر آموزش و پرورش به صورت تلفنی از ساعت ۱۳ آغاز شد و وزیر به بررسی چند مورد از مشکلات مردم پرداخت. به گزارش […]

از بیمه و حقوق کارمندان تا راه اندازی سامانه انتقادات

وزیر آموزش و پرورش امروز ۲۵ دی به صورت تلفنی در نهاد ریاست جمهوری به مطالبه مردم گوش‌داد، مطالبات مردمی از وزیر آموزش و پرورش به صورت تلفنی از ساعت ۱۳ آغاز شد و وزیر به بررسی چند مورد از مشکلات مردم پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، یوسف نوری در پاسخ به برخی از این از مطالبات گفت: تبدیل وضعیت که برای کارمندان قرار داده‌ایم هنوز به طور کامل محقق نشده است. بیمه و حقوق کارمندان آموزش و پرورش در دولت سیزدهم در مقایسه با دولت‌های قبلی افزایش یافته است.

وی افزود: در دوره‌های قبل حقوق و بیمه کارمندان نصف بوده که الان به طور کامل پرداخت می‌شود.

نوری درباره تبدیل وضعیت معلمان تاکید کرد: معلمانی که در رتبه بندی و طرح مهر آفرین قرار گرفتند حتما تبدیل وضعیت می‌شوند. همکاران آموزش و پرورش باید قوانین را بخوانند و به اخبار کذب فضای مجازی توجه نکنند.

یکی از والدین دانش آموزان تهرانی به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داد یک سامانه ۳رقمی برای انتقاد والدین طراحی شود.

وزیر آموزش پرورش در پاسخ به او گفت: همکاران فناوری و اطلاعات سامانه‌ای را طراحی کردند به نام زنگ مدرسه که والدین می‌توانند نظرات پیشنهادات و انتقادات خود را می‌توانند در آن ارسال کنند البته این برنامه به دلیل بدهکاری یکی از مجموعه‌ها راه اندازی نشده است.

او افزود: والدین می‌توانند در پورتال وزارت آپ و شاد نظرات خود را ارسال کنند تا زنگ مدرسه راه اندازی شود.

نوری همچنین درباره اختلال در برنامه شاد گفت: کندی شاد به دلیل تعطیلی یک دفعه‌ای مدارس بود و درحال رفع مشکل هستیم.

نوری درخصوص رأی شماره ۱۵۵۳ دیوان عدالت اداری بیان کرد: این رای مربوط به سال ۹۷ بود اما مطالبات باقیمانده در بدهی‌های وزارت پیش‌بینی و تمام تلاش را برای پرداخت این دیون انجام می‌دهیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمانی که به خارج از کشور می‌روند، حقوق خود را بر اساس نرخ ارز دریافت می‌کنند و مطالبات این همکاران که ۱۷۰ میلیارد تومان است، در بودجه پیش‌بینی نشده بود که از حساب آموزش و پرورش کسر و به حساب این همکاران پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: هزینه بیمه حوادث دانش‌آموزی نیز به دلیل افزایش میزان خدمات افزایش یافته است. ساخت مدرسه جدید مشروط به وجود دانش‌آموز به تعداد کافی در مناطق است و هیچ دانش‌آموزی نباید بدون فضای آموزشی باشد

نوری خاطرنشان کرد: مدرسه مجازی ایرانیان برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در حال راه‌اندازی است و در این زمینه اگر الگوهایی برای آموزش مجازی وجود داشته باشد استقبال می‌کنیم.