مراسم ضیافت اصحاب هنر و فرهیختگان ادب اصفهان با حضور مرتضوی استاندار اصفهان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان و تنی چند از مدیران کل ذی ربط، برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مرتضوی با اشاره به سفر مسئولان ارشد کشورهای دنیا به ایران، تصریح کرد: اکثر ایشان در برنامه سفری […]

مراسم ضیافت اصحاب هنر و فرهیختگان ادب اصفهان با حضور مرتضوی استاندار اصفهان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان و تنی چند از مدیران کل ذی ربط، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مرتضوی با اشاره به سفر مسئولان ارشد کشورهای دنیا به ایران، تصریح کرد: اکثر ایشان در برنامه سفری خود دیدار از اصفهان را به عنوان مزیت تعریف نموده و به این دیار – پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی – می آیند. ایشان در گفتگوهای فی مابین، بر پیگیری مجدانه در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در کشورهای خود تاکید و تصریح می نمایند.

وی تاکید کرد: می بایست در یک برنامه ریزی جامع و مدون، هفته فرهنگی اصفهان با بهره مندی از پشتوانه ها و توانمندی های اهالی فرهنگ و هنر این سامان در سایر ممالک و اقالیم دیگر برگزار و محقق شود.

نماینده عالی قوه مجریه در استان، بیان داشت: با توجه به تعدد شهرهای خواهر خوانده اصفهان و ظرفیت های بی بدیل هنری این دیار، مقتضی است همه مدیران ذی ربط طی یک برنامه ریزی آینده نگرایانه جامع و کامل بر مبنای هوش فرهنگی و هنری به منظور برگزاری رویداد هفته فرهنگی تمهیدات لازم را اتخاذ و اجرایی نمایند.

وی با اشاره به ظرفیت بسیط هنر اصفهان و دغدغه های هنرمندان، از مسئولان شهری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا نسبت به برگزاری نشست های مشترک و تعاملی با هنرمندان اقدام نمایند.

استاندار اصفهان، با اشار‌ه به جایگاه ممتاز هنرمندان ایرانی در انتقال مفاهیم و بیان نیازهای عمومی جامعه، عنوان کرد: هنرمندان کشورمان غمخوار مردمند و در فعالیت‌های هنری خود احساسات و نیازهای مردم را به شیوه‌ای فاخر بیان می‌نمایند.

وی این خصوصیت را وجه متمایز بین هنرمندان ایرانی با دیگر ملل بیان کرد و گفت: اهالی هنر در کشورمان نه تنها نسبت به نیازهای سرزمین خود بلکه نسبت به مردم جوامع دیگر نیز دغدغه داشته و با ارتباط توحیدی قوی خود خالق آثار بدیع، نفیس و فاخر می شوند؛ آثاری که احساسات و خلقیات نیکو و بی‌بدیل این تمدن ژرف را به آرایه های هنری، مزین و پیوند می دهد.

دکتر مرتضوی، ضمن اشاره به دغدغه مطرح شده هنرمندان در خصوص آب و احیا زاینده رود؛ تصریح نمود: افزون بر ۶۰ درصد وقت مدیریت کلان استان برای رسیدگی به این موضوع مهم و مباحث پیرامونی آن اختصاص یافته، که امیدواریم هرچه زودتر در تعامل با مسئولان ملی شاهد حصول نتایج شایسته و ارزنده این پیگیری ها باشیم.
خبرنگار: الهام خانی