یک مقام مسئول در پارلمان اروپا در جریان پرونده فساد معاون رئیس این پارلمان خواستار تصویب قوانین نظارتی بیشتر بر نمایندگان اروپایی شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری فرانسه، دستگیری معاون رئیس پارلمان اروپا و چند نفر دیگر از نمایندگان این پارلمان درخواست برای نظارت شدیدتر بر نمایندگان را بیشتر کرده است. […]

یک مقام مسئول در پارلمان اروپا در جریان پرونده فساد معاون رئیس این پارلمان خواستار تصویب قوانین نظارتی بیشتر بر نمایندگان اروپایی شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری فرانسه، دستگیری معاون رئیس پارلمان اروپا و چند نفر دیگر از نمایندگان این پارلمان درخواست برای نظارت شدیدتر بر نمایندگان را بیشتر کرده است. روز شنبه یک مقام پارلمان اروپا به طور رسمی افزایش نظارت بر نمایندگان را درخواست کرد.

میشل ون هولتن مدیر بخش نظارت و شفافیت در پارلمان اروپا گفت: این مورد ممکن است در سال‌های گذشته بدترین پرونده فساد باشد ولی به طور حتم تنها مورد آن نخواهد بود. وی از مقامات پارلمان اروپا خواست قوانینی برای نظارت سخت‌تر بر نمایندگان تنظیم کنند.

وی گفت: در طول چندین دهه گذشته پارلمان اجازه داده است که فرهنگ معافیت از مجازات با ترکیبی از قوانین و کنترل‌های مالی ضعیف و فقدان کامل نظارت اخلاقی ایجاد شود.

وی ضمن انتقاد از فضای بی‌قانونی در این زمینه افزود: هر تلاش جدی برای محاسبه‌گری و نظارت بر رفتارهای نمایندگان از سوی هیئت حاکم با درخواست اکثریت نمایندگان رد شده است.

اوا کایلی نایب رئیس پارلمان اروپا از یونان، ماری آرنا و مارک تارابلا سه نماینده‌ای هستند که دفاتر آنها پلمب شده است.

چهار شهروند ایتالیایی نیز در رابطه با این پرونده در بلژیک بازداشت شده‌اند. این پرونده به فساد مرتبط با قطر مربوط می‌شود.

گزارش‌ها حاکی است که حزب سوسیالیست «پاسوک» یونان بلافاصله پس از انتشار این خبر، کایلی را اخراج کرد.