مقامات ذیصلاح امارات برخی ادعاها مبنی بر واردات محصولات غذایی آلوده از ایران را رد کردند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه امروز (شنبه) به نقل از سازمان کشاورزی و ایمنی غذایی ابوظبی نوشت: اطلاعات منتشر شده درباره وجود مواد غذایی آلوده به سموم خطرناک وارد شده از ایران از اساس نادرست […]

مقامات ذیصلاح امارات برخی ادعاها مبنی بر واردات محصولات غذایی آلوده از ایران را رد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه امروز (شنبه) به نقل از سازمان کشاورزی و ایمنی غذایی ابوظبی نوشت: اطلاعات منتشر شده درباره وجود مواد غذایی آلوده به سموم خطرناک وارد شده از ایران از اساس نادرست است.

این اداره از طریق حساب توئیتری خود در بیانیه‌ای افزود: سازمان کشاورزی و ایمنی مواد غذایی ابوظبی سلامت همه مواد غذایی و محصولات کشاورزی که در امارت ابوظبی معامله می‌شوند را تایید می‌کند و این موارد را با تمام استانداردهای لازم مطابقت می‌دهد و اجازه نمی‌دهد هیچ محصولی در بازارهای ابوظبی دست به دست شود مگر با مجوز بهداشتی.

پیشتر برخی از شبکه‌های اجتماعی ادعاهایی مبنی بر عرضه محصولات غذایی ایرانی در بازار امارات و آلوده بودن آن‌ها به سموم بسیار خطرناک را منتشر کرده بودند که این موضوع باعث شد تا سازمان کشاورزی و ایمنی مواد غذایی ابوظبی با صدور بیانیه‌ای این شایعات را تکذیب کند.

سازمان ایمنی مواد غذایی در پایتخت امارات در این بیانیه بر وجود تیم‌های بازرسی این سازمان که هر گونه اطلاعیه دریافتی از مصرف کننده را در یک دوره بی‌سابقه پیگیری می‌کنند تاکید کرد.

این سازمان خواستار ارتباط مستقیم با مرکز تماس دولت ابوظبی برای تحقیق موضوع و گمراه نشدن از طریق پخش هرگونه اطلاعات با منشا نامعلوم درباره سلامت مواد غذایی یا شایعات غذایی شد.