صدور پروانه با تراکم‌فروشی متفاوت است شهردار تهران با بیان اینکه صدور پروانه با تراکم‌فروشی متفاوت است، گفت: عمر ساختمان‌ها در تهران ۴۵ سال است و ما دنبال صنعتی‌سازی و افزایش عمر ساختمان‌ها هستیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، علیرضا زاکانی در آیین افتتاحیه پل مکانیزه B9 همزمان با پویش امید و افتخار […]

شهردار تهران با بیان اینکه صدور پروانه با تراکم‌فروشی متفاوت است، گفت: عمر ساختمان‌ها در تهران ۴۵ سال است و ما دنبال صنعتی‌سازی و افزایش عمر ساختمان‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، علیرضا زاکانی در آیین افتتاحیه پل مکانیزه B9 همزمان با پویش امید و افتخار با بیان اینکه ما حرکت اساسی را در جهت تحول در زیرساخت‌های اساسی، رفاه و آسایش برای مردم و گشایش در زندگی آنها هدف‌گذاری کرده ایم، اظهار کرد: مدیریت شهری دوره ششم این اراده را دارد که به اهداف خود برسد.

وی با اشاره به مقدمه‌سازی برای پروژه تونل شهید متوسلیان خاطرنشان کرد: امسال بودجه ما در بخش فنی و عمرانی سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود و در متمم بودجه که در حال بررسی در شوراست، این بودجه هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

زاکانی با بیان اینکه اقدامات انجام شده از ابتدای سال افقی را برای ما روشن کرد، یادآور شد: رشد فوق‌العاده بالایی در متمم نسبت به اصل بودجه عمرانی پیشنهاد شد.

وی با اشاره به وجود ۱۱۰ میلیون مترمربع معبر در تهران، گفت: اگر سالیانه ۱۰ درصد معادل ۱۱ میلیون تن آسفالت‌ریزی صورت بگیرد، باید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آسفالت توزیع شود. میانگین سالهای قبل ۵۰۳ هزار تن بوده و این یعنی هر ۳۵ سال یکبار شهر ما می‌تواند آسفالت شود که صدمه آن را مردم می‌بینند.

شهردار تهران با بیان اینکه آمار آسفالت سالیانه ۱۳۰ هزار تن نیز به ثبت رسیده است، اظهار کرد: دو ماه دیگر تا پایان سال فرصت داریم و هدف‌گذاری ما یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن است. برای این پیش‌بینی از یک سال و نیم قبل ساخت دو کارخانه آسفالت بدون آلایندگی را پیش‌بینی کردیم که آلایندگی یکی از این کارخانه‌ها معادل آلودگی یک اتوبوس است و ۹۲۰ بک‌فیلتر دارد که حتی با استانداردهای کنونی نیز فاصله معناداری دارد.

وی افزود: از کارخانه ها که یک مورد از آنها فعال نبود و از مدار خارج شد، مابقی بازسازی شدند.

زاکانی با بیان اینکه معابر درجه یک، دو و سه بررسی و نقشه معابر تهیه شد، تصریح کرد: اولویت‌بندی معابر بر همین اساس صورت گرفت و یک سوم آسفالت‌ریزی به بزرگراه‌ها، دو سوم به معابر درجه دو و سه اختصاص یافت. امروز اعلام می‌کنیم که کار خود را انجام داده‌ایم و در پایان سال از میزان پیش بینی شده عبور خواهیم کرد. این میزان در سالهای آینده نیز نباید کاهش پیدا کند. به طوری که از امروز مشخص شده که سال بعد کدامیک از معابر آسفالت خواهند شد.

وی با بیان اینکه شهرداری آسفالت را با کیفیت ویژه تولید می‌کند، تاکید کرد: ما برای همه برنامه‌های شهر همین مسیر را دنبال می‌کنیم؛ درخصوص شاخصه های خدمت طی این دو سال و چهارماه توانسته ایم رکوردزنی کنیم که این مایه افتخار است و البته جزییات آن به اطلاع شهروندان از طرق مختلف خواهد رسید.

شهردار پایتخت با بیان اینکه هیچ طرحی در شهر نداریم که به نام شهیدی مزین نشده باشد و یا نشود، گفت: ما در این زمینه دغدغه‌ داریم؛ چراکه معتقدیم هرچه داریم از شهداست.

زاکانی با اشاره به اقدام سازمان بهشت زهرا (س) درخصوص مناسب‌سازی گلزار شهدا، تصریح کرد: سالهای قبل طرحی پیش‌بینی شده بود که مورد تایید مقام معظم رهبری قرار نگرفت. در ۵ تا ۶ ماه در این دوره گزارش تحقیقی برای این طرح آماده و تصویب شد. بر این اساس مقرر شد از نقطه‌ای کوچک هدف‌گذاری کنیم و مقام معظم رهبری نیز در بازدید خود از گلزار شهدا تایید کردند که این طرح اتفاق خوبی است. قرار شد کل گلزار شهدا طی دو سال و بر اساس طرح جامعی مناسب‌سازی شود.

وی افزود: گلزار شهدا با ۳۴ هزار شهید به یک قطب و امکان گسترده تبدیل خواهد شد که در کشور بی‌نظیر خواهد بود؛ علاوه بر این طرح دیگری برای ۵۸۰ هکتار موجود در بهشت زهرا(س) پیش‌بینی شده است.

بر اساس این گزارش، شهردار تهران همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پل مکانیزه B9 هوشمند است و وقتی برودت هوا باعث بارش برف می‌شود، استفاده از محلول‌های ضدیخ و پمپاژ آن روی پل زمینه یخ‌زدگی را از بین می‌برد، گفت: این منطقه برف‌گیر است و بیشترین بارش را تقریبا دارد. لذا این طرح آغاز یک راه شد و پل بعدی به صورت گرمایش از کف اجرایی می‌شود.

زاکانی با بیان اینکه روز گذشته روز هوای پاک بوده است، تصریح کرد: ۲۳ دستگاه در شهر در اجرای قانون هوای پاک مسئولیت دارند و شهرداری یکی از این دستگاه‌هاست. در این راستا چند اتفاق بزرگ دنبال شده که یک مورد از آن برقی‌سازی است و در قرارداد با شرکت‌های داخلی و خارجی عملا تهران به سمت برقی شدن می‌رود که آرزوی دیرینه‌ای بوده است.

وی ادامه داد: از سال قبل اصلاح تقاطع های شهر و ایجاد زمینه کاهش تردد آغاز شد و از ۹۸ اصلاح تقاطع، تعدادی انجام شد و تا پایان امسال چند پروژه دیگر افتتاح می‌شود. ظرف چهار سال برنامه داریم روزانه یک میلیون لیتر بنزین کمتر مصرف شود و راه مردم نیز ۷۳۰ کیلومتر نزدیک‌تر شود.
زاکانی درباره کمربند سبز پایتخت هم گفت: امسال دو هزار هکتار گیاه مثمر کاشته شده است.
شهردار تهران ادامه داد: در راستای ایجاد هوای پاک و کاهش تردد، بخشی از خدمات ما هوشمندسازی خواهد شد که در دهه فجر بخشی از این خدمات افتتاح می‌شود.
صدور پروانه با تراکم‌فروشی متفاوت است؛ اگر پروانه ندهیم مردم را به قتلگاه می‌فرستیم
وی با اعلام اینکه در حوزه پسماند نیز دو هفته پیش یک کارخانه افتتاح کردیم که انتقال برداشت پسماند را افزایش می دهد، گفت: ما به وظایف خود عمل کرده ایم اما همچنان در روزهای آلوده شرمنده مردم می‌شویم لذا باید به دستگاه‌های دیگر کمک کنیم به وظایف خود عمل کنیم.
شهردار تهران با بیان اینکه این هفته سفر دوم ما به چین برای عقد قراردادها انجام می‌شود، گفت: در سفر اول تامین مالی صورت گرفت و این هفته قراردادها منعقد می‌شود و نیمه سال آینده آثار این قراردادها به دیده خواهد شد.

زاکانی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر دلیل افزایش صدور پروانه در تهران با وجود کاهش این آمار در دیگر شهرها با بیان اینکه در تهران طرح جامع و تفصیلی وجود دارد، گفت: ۹۳۰ هزار قطعه بر اساس طرح جامع موجود است و اگر سالیانه ۲۰ هزار پروانه صادر شود هر ۴۶ سال یکبار تهران ساخته خواهد شد. عمر ساختمان‌های تهران ۴۵ سال است و ما دنبال صنعتی‌سازی و افزایش عمر ساختمان‌ها به صد سال هستیم. در صدور پروانه به ۱۲ هزار فقره نزدیک شده و امیدواریم به ۲۰ هزار فقره برسیم. این صدور پروانه با تراکم‌فروشی متفاوت است. اگر این کار را نکنیم خانه های فرسوده بر سر مردم آوار می شود و یعنی مردم را با دست خود به قتلگاه فرستاده ایم. اگر صدور پروانه افزایش یافته این افتخار ماست.، علیرضا زاکانی در آیین افتتاحیه پل مکانیزه B9 همزمان با پویش امید و افتخار با بیان اینکه ما حرکت اساسی را در جهت تحول در زیرساخت‌های اساسی، رفاه و آسایش برای مردم و گشایش در زندگی آنها هدف‌گذاری کرده ایم، اظهار کرد: مدیریت شهری دوره ششم این اراده را دارد که به اهداف خود برسد.

وی با اشاره به مقدمه‌سازی برای پروژه تونل شهید متوسلیان خاطرنشان کرد: امسال بودجه ما در بخش فنی و عمرانی سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود و در متمم بودجه که در حال بررسی در شوراست، این بودجه هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است. 

زاکانی با بیان اینکه اقدامات انجام شده از ابتدای سال افقی را برای ما روشن کرد، یادآور شد: رشد فوق‌العاده بالایی در متمم نسبت به اصل بودجه عمرانی پیشنهاد شد.

وی با اشاره به وجود ۱۱۰ میلیون مترمربع معبر در تهران، گفت: اگر سالیانه ۱۰ درصد معادل ۱۱ میلیون تن آسفالت‌ریزی صورت بگیرد، باید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آسفالت توزیع شود. میانگین سالهای قبل ۵۰۳ هزار تن بوده و این یعنی هر ۳۵ سال یکبار شهر ما می‌تواند آسفالت شود که صدمه آن را مردم می‌بینند.

شهردار تهران با بیان اینکه آمار آسفالت سالیانه ۱۳۰ هزار تن نیز به ثبت رسیده است، اظهار کرد: دو ماه دیگر تا پایان سال فرصت داریم و هدف‌گذاری ما یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن است. برای این پیش‌بینی از یک سال و نیم قبل ساخت دو کارخانه آسفالت بدون آلایندگی را پیش‌بینی کردیم که آلایندگی یکی از این کارخانه‌ها معادل آلودگی یک اتوبوس است و ۹۲۰ بک‌فیلتر دارد که حتی با استانداردهای کنونی نیز فاصله معناداری دارد.

وی افزود: از کارخانه ها که یک مورد از آنها فعال نبود و از مدار خارج شد، مابقی بازسازی شدند.

زاکانی با بیان اینکه معابر درجه یک، دو و سه بررسی و نقشه معابر تهیه شد، تصریح کرد: اولویت‌بندی معابر بر همین اساس صورت گرفت و یک سوم آسفالت‌ریزی به بزرگراه‌ها، دو سوم به معابر درجه دو و سه اختصاص یافت. امروز اعلام می‌کنیم که کار خود را انجام داده‌ایم و در پایان سال از میزان پیش بینی شده عبور خواهیم کرد. این میزان در سالهای آینده نیز نباید کاهش پیدا کند. به طوری که از امروز مشخص شده که سال بعد کدامیک از معابر آسفالت خواهند شد.

وی با بیان اینکه شهرداری آسفالت را با کیفیت ویژه تولید می‌کند، تاکید کرد: ما برای همه برنامه‌های شهر همین مسیر را دنبال می‌کنیم؛ درخصوص شاخصه های خدمت طی این دو سال و چهارماه توانسته ایم رکوردزنی کنیم که این مایه افتخار است و البته جزییات آن به اطلاع شهروندان از طرق مختلف خواهد رسید.