آماده باش مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه های امدادی دستگاه های امدادی استان اصفهان با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی فردا و پس فردا در آماده‌باش هستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ،مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: دستگاه‌های امدادی استان بویژه اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، اورژانس، […]

دستگاه های امدادی استان اصفهان با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی فردا و پس فردا در آماده‌باش هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ،مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: دستگاه‌های امدادی استان بویژه اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب و فاضلاب و دهیاران و امادگی ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها در پی اعلام هشدار سطح نارنجی طی امشب تا روز شنبه در آماده باش هستند.

منصور شیشه فروش افزود: با نفوذ سامانه ناپایدار جوی پیش بینی بارش برف و کولاک، وزش تند باد‌های موقتی، کاهش محسوس دما و میدان دید، لغزندگی محور‌ها و معابر شهری و روستایی در مناطق غرب شمال و وجنوب استان پیش بینی می‌شود.

به گفته وی این ناپایداری با شدت بیشتر در شهرستان‌های فریدونشهر، سمیرم، چادگان، فریدن و بویین میاندشت، خوانسار و گلپایگان، کاشان، نطنز، بخش میمه و مناطق و محور‌های جاده‌ای مرزی بین استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری، لرستان، مرکزی و کهگیلویه و بویر احمد پیش بینی می‌شود.

شیشه فروش تاکید کرد: هشدار سطح زرد هواشناسی نیز برای سایر مناطق استان با وزش تند باد‌های لحظه‌ای و کاهش نسبی میانگین دما بین ۵ تا ۱۰ درجه در همه مناطق استان بویژه غرب و ارتفاعات از روز جمعه تا روز یکشنبه صادر شده است.

وی بر لزوم استقرار تجهیزات امداد زمستانی و ماشین آلات سنگین و برف روبی در راهدارخانه‌ها، پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی با انبار نمک و شن، تقویت امکانات امدادی و تیم‌های عملیاتی هلال احمر در جاده‌ها و رعایت اصول ایمنی تردد در محور‌های جاده ای، تقویت تجهیزات امداد زمستانی و زنجیر چرخ در خورو‌های سبک و سنگین و استحکام بخشی سازه‌های ناپایدار در برابر تندباد تاکید کرد.

شیشه فروش توصیه کرد: مردم در این دو روز از صعود به ارتفاعات خودداری کنند همچنین حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی و گلخانه ها، واحد‌های دام و طیورو شبکه‌های اب و گاز در برابر کاهش دما، یخ زدگی و تندبادو نیز صرفه جویی در مصارف گاز در همه بخش‌های مصرف توصیه می‌شود

به گفته وی در این زمینه ۳۲۴ تیم امدادی و خدمات رسان ثابت و سیار در مناطق در معرض خطر، محور‌های جاده‌ای روستایی و شهری، پایگاهها، راهدارخانه‌ها و.. به همراه تجهیزات و ماشین الات استقرار یافتند.

تلفن‌های امدادی ۱۴۱ برای اطلاع رسانی از وضعیت راه‌ها ۱۱۲ هلال احمر ۱۱۵ اورژانس ۱۲۵ اتش نشانی شهرداری‌ها ۱۹۴ امداد گاز ۱۲۲ امداد آب و فاضلاب ۱۲۱ امداد برق و ۱۱۰ نیروی انتظامی برای پاسخ گویی به امداد خواهان بصورت شبانه روز فعال است