دشمنان بر باطل خود بسیار قوی کار می کنند و ما بر حق خود ضعیف کار می کنیم پدر شهید باب الخانی دردیداری که صبح امروز خزاعی معاون وزیر ارشاد، مدیرکل و معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با خانواده شهید حمیدرضا باب الخانی داشتند با بیان اینکه این شهید و دیگر شهدا برای […]

دشمنان بر باطل خود بسیار قوی کار می کنند و ما بر حق خود ضعیف کار می کنیم

،

پدر شهید باب الخانی دردیداری که صبح امروز خزاعی معاون وزیر ارشاد، مدیرکل و معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با خانواده شهید حمیدرضا باب الخانی داشتند با بیان اینکه این شهید و دیگر شهدا برای حفظ نظام و انقلاب و عفت و حیا و ناموس به جنگ رفتندو توقع نداریم که اینگونه توسط یکسری افراد نا آگاه مورد ضرب و شتم قرار بگیرند اظهار داشت: وظیفه رسانه هاو ارگان ها و دستگاه هاست که اطلاع رسانی قوی داشته باشند چرا که دشمنان بر باطل خود بسیار قوی کار می کنند و ما بر حق خود ضعیف کار می کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمد خزایی صبح امروز با حضور در منزل شهید حمیدرضا باب الخانی اظهار داشت: ما مدیون شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم هستیم و
اوایل اینقدر این شهدا غریب بودند که مردم نمی‌دانستند که شهدای مدافع حرم در سوریه می‌جنگند و آنها به اسم اینکه تصادف کردند و نهایتا مستشار هستند به خاک سپرده می شدند.

وی یادی از غربت شهدای پاکستانی«زینبیون» کرد وگفت:
زینبیون شهدای مدافع حرم اهل پاکستان، نیز به این شکل بود که اگر فرزندی میخواست به سوریه برود پدر و مادرش در روزنامه آگهی می زدند که این دیگر فرزند ما نیست و علنا می‌دانستند که همه چیز حتی خانواده خود را برای جهاد در راه خدا از دست می دهند و واقعا از همه چیز دل میکندند و الان هم در ایران دفن هستند و کاملا غریبانه به خاک سپرده می شدند، فاطمیون نیز غریب هستند اما اقوامشان رفت و آمد دارند و بر سر مزار آن ها می روند.

پدر شهید باب الخانی نیز با بیان اینکه حمید رضا در سال ۹۸در سی سالگی به شهادت رسید و فرزندش محمدحسن پنج ماه بعد از شهادت پدر به دنیا آمد،اظهار داشت: یک ماه قبل از شهادت، سوریه بودیم و یکی از همین زینبیون می‌گفت: اگر از فرزندان شما کسی به شهادت برسد با عزت و احترام تشییع می شود اما ما به صورت قاچاق به ایران می آییم و از اینجا به سوریه می رویم و در صورتی که توفیق شهادت پیدا کنیم دیگر حتی پیکرمان به وطن بر نمی‌گردد.

معاون وزیر ارشاد و تهیه کننده فیلم سینمایی «به وقت شام» اظهار داشت: هنگامی که برای مراحل تحقیقاتی تهیه این فیلم به تدمر رفته بودم به پادگانی رفتم که در آن زینبیون و فاطمیون در کنار تعدادی از ایرانیان مدافع حرم حضور داشتند،رییس پادگان تعریف می‌کرد: در آنجا جوانی را دیدم که حال و هوای خاصی داشت که هر روز روزه بود و شب ها هم چیزی نمی‌خورد از یکی از همرزمانش در مورد او پرسیدم گفت: این فرد دو کودک شش ماهه و یک ساله دارد اما چله شهادت گرفته و بعد هم در یکی از عملیات ها شهید شد.
وی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم انسان های خاصی بودند که انتخاب شده بودند و شهادت نصیب هر کسی نمی شود و من دیروز خدمت مادر شهیدان ضیایی گفتم کسی که شهید می شود به مقام خود رسیده ولی مادر و فرزندی که پس از شهید تا سال ها باید مشکلات زندگی را تحمل کنند اجرشان کمتر از شهادت نیست.
وی در ادامه یادی از اتفاقی که اخیرا در انجام فریضه امر به معروف برای همسر شهید باب الخانی افتاد کرد و گفت:
هیچ گاه فکر نمی کردیم جامعه ما به سمتی کشیده شود که مجبور باشیم با عده ای که حکم خدا را نادیده گرفته و با خدا وارد جنگ می شوند مقابله کنیم ،دوران دوران سختی است و خداوند ان شاءالله شما را حفظ کند و حضور شما در جامعه باعث خیر و برکت است.


در ادامه پدر شهید اشاره ای به زندگی شهید کرد و گفت: حمیدرضا پس از گرفتن مهندسی عمران برای مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه مالک اشتر رفتو به عنوان نخبه با معدل ۱۸و پایان نامه۲۰ با اینکه از جاهای مختلف دعوت به کار شد ولی آگاهانه و به خواست خود سپاه را برای خدمت انتخاب کرد. و در سپاه با اینکه می‌توانست مانند دیگر همکارانش صبح برود و بعد از ظهر برگردد اما بیشتر به دنبال کارهای عملیاتی و منتظر فراخوان برای اینکه جهت سپاه قدس در سوریه نیرو بگیرند بود و همین اتفاق افتاد و رفت و در آنجا فرمانده اطلاعاتی لشکر بود و سه سال به سوریه در رفت و آمد بود و حتی ازدواج این شهید در سال۹۵ در فاصله ده روز مرخصی بود که از سوریه گرفته بود که جشن مختصری برای او گرفتیم و دوباره به سوریه رفت تا اینکه در سال ۹۸شش ماه قبل از شهادت خانه کوچکی به او دادند تا بتواند با خانواده در آنجا مستقر شود وهمسرش مردادماه به سوریه رفت و در کنار هم بودند تا بهمن ماه که به شهادت رسید.


وی ادامه داد: یکماه قبل از شهادتش ما نیز به آنجا رفتیم و پانزده روز نزد آن ها بودیم تا اینکه بلاخره به آرزویی که داشت رسید و یکماه بعد پیکر شهید همراه با همسرش از سوریه به ایران بازگشت.
پدر شهید باب الخانی تاکید کرد: این شهید و دیگر شهدا برای حفظ نظام و انقلاب و عفت و حیا و ناموس به جنگ رفتندو توقع نداریم که اینگونه توسط یکسری افراد نا آگاه مورد ضرب و شتم قرار بگیرند و وظیفه رسانه هاو ارگان ها و دستگاه هاست که اطلاع رسانی قوی داشته باشند.
وی اذعان داشت: دشمنان بر باطل خود بسیار قوی کار می کنند و ما بر حق خود ضعیف کار می کنیم و ارگان هایی که باید فرهنگ سازی کنند این وضعیت پیش نیاید ،ضعیف عمل می کنند و ما امیدواریم قوانین عفاف و حجاب بازنگری شده و دستورات محکم و پیگیری انجام شود.


همسر شهید باب الخانی نیز با انتقاد از شرایط فرهنگی،اجتماعی اظهار داشت:چرا آنگونه که باید از جانب مسئولین وزارت ارشاد و ارگان های فرهنگی اقدامات مناسب انجام نشده و فیلم هایی مانند به وقت شام به ندرت تولید می شود در حالی که در شبکه فیلم های خانگی و سینمایی فیلم هایی را شاهدیم که به لحاظ حفظ حجاب و عفاف بسیار ضعیف عمل می کنند و یا چه بسیار شخصیت ها از یاران اهلبیت که ما می‌توانیم در مورد آن ها فیلم بسازیم ولی نساختیم و ما حتی از کشورهایی مانند لبنان هم در صنعت فیلمسازی ضعیفیم.

معاون وزیر نیز با تایید صحبت های همسر شهید اظهار داشت: متاسفانه فیلم های نمایش خانگی عملا تحت اختیار وزارت ارشاد نیست اما در عین حال دعا بفرمایید تا بتوانیم این مسائل را اصلاح کنیم.