نایب رئیس انجمن قطعه سازان همگن استان تهران گفت: خودروسازان می‌توانند ۳ میلیون خودرو در سال تولید کنند، اما نیازمند ایجاد زیرساخت است که نداریم. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران به نقل از خبرنگار گروه صنعت و معدن خبرگزاری صدا و سیما،جلالی در گفتگوی اختصاصی با اشاره به تاثیرات واردات بر بازار خودرو، افزود: آزادسازی […]

نایب رئیس انجمن قطعه سازان همگن استان تهران گفت: خودروسازان می‌توانند ۳ میلیون خودرو در سال تولید کنند، اما نیازمند ایجاد زیرساخت است که نداریم.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران به نقل از خبرنگار گروه صنعت و معدن خبرگزاری صدا و سیما،جلالی در گفتگوی اختصاصی با اشاره به تاثیرات واردات بر بازار خودرو، افزود: آزادسازی واردات خودرو اثری در کاهش قیمت خودرو نخواهد گذاشت چرا که خودرو‌های وارداتی قیمتی کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان نخواهند داشت.
 
 نایب رئیس انجمن قطعه سازان همگن استان تهران گفت: به گفته مسئولان، خودرو‌هایی که قرار است وارد شوند، حدود قیمت ۱۴ هزار دلار دارند یعنی حدود ۴۵۰ میلیون تومان که با محاسبه سود فروشنده, ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود این در حالی است که این خودرو‌ها دارای ایمنی بالایی نخواهند بود چرا که تجهیزات بالایی ندارند و فاقد ایربگ استاندارد هستند.
 
وی ادامه داد: این در حالیست که خودرو‌های داخلی قیمت کمتری دارند و اقشار ضعیف جامعه نیز می‌توانند آن را بخرند.
 
جلالی با بیان اینکه وزارت صمت باید حامی تولید کنندگان باشد، گفت: شرایط کشور، شرایط مناسبی برای تولیدکنندگان نیست؛ خودروساز‌ها با قیمت گذاری دستوری در حال زیان هستند و از طرفی نقدینگی کم شده است، گویا خودروسازی در دور باطل قرار گرفته که روز به روز ضیعف‌تر می‌شود. 
 
 نایب رئیس انجمن قطعه سازان همگن استان تهران با بیان اینکه خودروسازان و قطعه سازان توان تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو را تا پایان سال دارند، اضافه کرد: این میزان تولید در سال ۹۶ نیز تجربه شده بود، اکنون نیز می‌توانیم این میزان را تولید کنیم، اما اینکه وزیر صمت اعلام کرده تا سال ۱۴۰۴ خودروسازان ۳ میلیون خودرو باید تولید کنند، نیازمند ایجاد زیرساخت است. 
 
وی گفت: اکنون در کشور سنگ آهن برای تولید فولاد، آلومینیوم، مس، مواد پتروشیمی، ورق، کارگر ارزان، آب و برق سوبسید وجود دارد، اما باید مواد اولیه را با قیمت جهانی خریداری کنیم و با ریال و با قیمت قدیم خودرو را بفروشیم؛ همین رویه باعث زیان ۱۲ هزار میلیاردی خودروساز شده و مانع از توسعه محصول شده است.