مسئول هماهنگی امور ایثارگران در وزارت کشور از ابلاغ شرح وظایف استانداران برای تکریم و خدمات‌رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از ایثار، محمدتقی زمانی با اشاره به نقش و جایگاه شهدای هشت سال دفاع مقدس در کشور گفت: خیمه انقلاب اسلامی به پاس […]

مسئول هماهنگی امور ایثارگران در وزارت کشور از ابلاغ شرح وظایف استانداران برای تکریم و خدمات‌رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از ایثار،

محمدتقی زمانی با اشاره به نقش و جایگاه شهدای هشت سال دفاع مقدس در کشور گفت: خیمه انقلاب اسلامی به پاس جانفشانی ایثارگران و خانواده‌های معزز و معظم شهدا برپا است و برپا خواهد ماند، در جامعه و در تمامی صحنه‌های انقلابی و اسلامی شاهد رشادت‌ها و اخلاص ایثارگران هستیم که به برکت خون شهدا جمهوری اسلامی ایران بارور شده است.
مسئول هماهنگی امور ایثارگران در وزارت کشور در خصوص قانون تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در ستاد وزارت کشور اجرا شده است و در استان‌ها در حال اجرا است.
زمانی با اشاره به برنامه‌های وزارت کشور در خصوص احیا و ترویج ارزش‌ها و اندیشه‌های اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در سال ۱۴۰۱ گفت: برنامه‌ریزی، نظارت و پیگیری روند خدمات‌رسانی به ایثارگران، بسترسازی جهت رشد توانایی علمی و فرهنگی ایثارگران، تشکیل بانک اطلاعات فردی برای ارتقای شغلی و مدیریتی و علمی در ستاد و استان‌ها، تشکیل کمیته‌های رفاهی، علمی، معیشتی، پژوهشی، اداری و استخدامی، جمع‌آوری مشکلات ایثارگران و انعکاس آن به مشاوران وزرا و مرتفع کردن آن، دیدار با خانواده‌های معظم و معزز شهدا با مدیران و پیگیری امور رفاهی، معیشتی و اشتغال ایثارگران از برنامه‌های وزارت کشور است.

مسئول هماهنگی امور ایثارگران در وزارت کشور گفت: به همه مسئولان سفارش می‌کنم قدر ایثارگران را به عنوان نعمت الهی بدانند و در شرایط کنونی اولویت را به این عزیزان بدهند زیرا شهدا در راه اسلام خون دادند و بهانه‌تراشی، سنگ‌اندازی و کاغذبازی مانع رشد و ارتقای ایثارگران می‌شود.

زمانی با اشاره به برنامه استانداران در کشور برای خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگری گفت: ما شرح وظایف همه استانداران و مشاوران محترم استانداران در حوزه ایثارگران را ارسال کردیم که شامل بودجه و اقدامات لازم برای تکریم خانواده‌های معظم و معزز شاهد و ایثارگر بود که به امضای معاون اول رئیس جمهور هم رسیده است. طرح سپاس و دیدار با ایثارگران نیز به تمام دستگاه‌های زیرمجموعه استانی شامل فرمانداری، بخشداری و دهیاری ابلاغ شد و استانداران و سایر مسئولان استانی طرح سپاس را اجرایی خواهند کرد.
مسئول هماهنگی امور ایثارگران در وزارت کشور گفت: شرح مفصلی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آیین‌نامه‌ها و مصوبات وزارت کشور وجود دارد.

حضور در مراسم عطرافشانی مزار شهدا، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، پیگیری وضعیت شغلی و معیشتی ایثارگران، برنامه‌ریزی برای اعطای پست مدیریتی به ایثارگران واجد شرایط، نامگذاری میادین و معابر مختلف به نام شهدا، معرفی الگوها و قهرمانان ایثار و شهادت، برگزاری فعالیت‌های علمی و پژوهشی با موضوع ایثار و شهادت، اجرای یادواره شهدا، همکاری در برگزاری اردوی راهیان نور، هماهنگی با ادارات کل نوسازی جهت شناسایی ایثارگران، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، تولید آثار مکتوب از شهدا و وصایای آنها و وابستگان ایثارگران معزز و تبلیغات محیطی و منطقه‌ای خلاقانه با توجه به شرایط و موقعیت‌های جغرافیایی از برنامه‌های وزارت کشور برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
زمانی در رابطه با برنامه‌های وزارت کشور برای خدمات‌رسانی به شهدای فاطمیون نیز گفت: بر اساس بانک اطلاعاتی موجود خدمات‌رسانی به خانواده‌های این عزیزان انجام خواهد شد و خدمات‌رسانی به خانواده‌های شهدا شامل خانواده‌های شهدای فاطمیون نیز خواهد شد و این شهدا با شهدای هشت سال دفاع مقدس فرقی نمی‌کنند.
مسئول هماهنگی امور ایثارگران در وزارت کشور در پایان گفت: از آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی رئیس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران و شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که پای کار خدمات به ایثارگران هستند تشکر می‌کنم. خوشبختانه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست‌های مختلف و ساعت‌های طولانی در حال تلاش و برنامه‌ریزی برای خدمت به ایثارگران هستند.