رئیس‌جمهوری ترکیه امروز در پرواز بازگشت از ازبکستان به خبرنگاران گفت که اگر جمهوریخواهان بر سنا مسلط شوند، این کشور می تواند بسیار آسانتر جنگنده های اف – ۱۶ را از آمریکا خریداری کند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، رویترز به نقل از رجب طیب اردوغان نوشت: امیدوارم که ماه آینده سرشار از اخبار […]

رئیس‌جمهوری ترکیه امروز در پرواز بازگشت از ازبکستان به خبرنگاران گفت که اگر جمهوریخواهان بر سنا مسلط شوند، این کشور می تواند بسیار آسانتر جنگنده های اف – ۱۶ را از آمریکا خریداری کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، رویترز به نقل از رجب طیب اردوغان نوشت: امیدوارم که ماه آینده سرشار از اخبار خوب باشد و در مسیر مثبتی در مسئله اف – ۱۶ پیشرفت کنیم.

وی افزود: اگر جمهوریخواهان چند کرسی لازم را در سنا به دست آورند، اوضاع برای ما بسیار آسانتر خواهد شد.

ترکیه پس از ناکامی در خرید جنگنده‌های اف – ۳۵، تقاضای خرید ۴۰ فروند اف – ۱۶ تولیدی شرکت «لاکهید مارتین» و تجهیزات نوسازی ناوگان نیروی هوایی خود را به آمریکا ارائه کرده است.

پیشتر، ترکیه درخواست خرید یکصد فروند جنگنده اف – ۳۵ ساخت همان شرکت را ارائه داده بود اما پس از آنکه سامانه دفاع هوایی اس – ۴۰۰ را از روسیه خرید، آمریکا درخواستش را رد کرد و این کشور را در سال ۲۰۱۹ از برنامه ساخت آن جنگنده‌ها کنار گذاشت.