یکی از اقدامات شبکه دامپزشکی نطنز برنامه ریزی در خصوص ایمن سازی دام ها در برابر بیماریهایی نظیر طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب برفکی و مبارزه بابیمارهای مشترک بین انسان و دام می باشد که صحت عمل واکسیناسیون از طریق بازدیدهای میدانی به دقت مورد رصد و پایش قرار می گیرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری […]

یکی از اقدامات شبکه دامپزشکی نطنز برنامه ریزی در خصوص ایمن سازی دام ها در برابر بیماریهایی نظیر طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب برفکی و مبارزه بابیمارهای مشترک بین انسان و دام می باشد که صحت عمل واکسیناسیون از طریق بازدیدهای میدانی به دقت مورد رصد و پایش قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز،دکتر سیامک رضوان رئیس شبکه در این مورد اظهار کرد: شهرستان نطنز با دارا بودن جمعیت دامی قابل توجه یکی از مناطق مستعد پرورش دام استان اصفهان می باشد.

وی ادامه داد: در پنج ماه نخست سال جاری جمعیت قابل توجهی از جمعیت دامی شهرستان علیه بیماری های PPR،تب مالت ،آبله و … جهت جلوگیری از سرایت بیماری توسط اکیپ های بخش دولتی و خصوصی واکسینه شده است.

رضوان افزود: یکی از اقدامات شبکه دامپزشکی نطنز در خصوص ایمن سازی دام های منطقه واکسیناسیون دام ها علیه بیماری تب مالت و PPR بوده که با برآورده شدن این هدف از ابتدای سال جاری تعداد ۸۴ هزار و ۱۱۲ راس دام سبک علیه بیماری PPR و تعداد ۸ هزار و ۷۷۸ راس بره و بزغاله و تعداد یک هزار و ۴۱ راس گاو و گوساله علیه بیماری تب مالت واکسینه شده اند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز بیان کرد: با پایان یافتن طرح ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک،طرح واکسیناسیون تب برفکی دام سبک از ابتدای مرداد ماه آغاز شده که پیش بینی می شود در این طرح بیش از یکصد هزار راس دام سبکه علیه این بیماری واکسینه شوند.

رضوان در پایان با بیان اینکه این طرح واکسیناسیون به صورت رایگان انجام می پذیرد،از دامداران منطقه درخواست نمود همکاری لازم را با اکیپ های اعزامی شبکه دامپزشکی جهت واکسیناسیون دام های خود داشته باشند.