کسب رتبه اول کشوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان در جدیدترین رتبه بندی تایمز دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای سومین سال، موفق به کسب رتبه اول کشوری و رتبه ۴۰۰-۳۵۱ جهانی در جدیدترین گزارش نتایج رتبه بندی جهانی تایمز شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر یدالله زارع زاده روز دوشنبه در […]

کسب رتبه اول کشوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان در جدیدترین رتبه بندی تایمز

دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای سومین سال، موفق به کسب رتبه اول کشوری و رتبه ۴۰۰-۳۵۱ جهانی در جدیدترین گزارش نتایج رتبه بندی جهانی تایمز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر یدالله زارع زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظام رتبه بندی آموزش عالی تایمز هر سال دانشگاه های جهان را بر اساس ۱۳ شاخص عملکردی در چهار حوزه آموزش، پژوهش، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی رده بندی می کند.

وی اصافه کرد: نتایج هر سال بر اساس تحلیل داده های گردآوری شده از میلیون ها استناد به پژوهش های منتشر شده توسط دانشگاه ها و نظرسنجی از چند هزار صاحب نظر در سراسر دنیا بدست می آید.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان تایمز ۲۰۲۳، اطلاعات بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانشگاه از ۱۰۴ کشور جهان مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: پس از ارزیابی اولیه، تعداد ۱۷۹۹ دانشگاه شرایط لازم برای حضور در این رتبه‌بندی را احراز کرده اند.

زارع زاده از افزایش حضور دانشگاه‌های ایرانی در این نظام رتبه‌بندی خبر داد و گفت: تعداد دانشگاه های ایرانی از ۵۸ دانشگاه در ویرایش سال ۲۰۲۲ به ۶۵ دانشگاه در ویرایش ۲۰۲۳ رسیده است.

وی به حفظ جایگاه نخست دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سه سال متوالی در این نظام رتبه بندی اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر اینکه این دانشگاه برای سومین سال پیاپی موفق به کسب رتبه اول کشوری در بین تمامی دانشگاه‌های جامع، صنعتی و علوم پزشکی کشور و رتبه ۴۰۰-۳۵۱ جهانی شد، در رتبه بندی اخیر و در حوزه استنادات رتبه ۳۶ جهانی را بدست آورد.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه دانشگاه های آکسفورد، هاروارد و کمبریج به ترتیب موفق به کسب رتبه اول تا سوم جهانی شدند، ادامه داد: نتایج رتبه بندی سال ۲۰۲۳ با نظرسنجی از ۴۰ هزار صاحب نظر از سراسر جهان و با گردآوری اطلاعات بیش از ۱۲۱ میلیون استنادات از حدود ۱۵ میلیون پژوهش منتشر شده توسط دانشگاه ها بدست آمده است.

در نظام رتبه‌بندی تایمز، ارزیابی دانشگاه‌های جهان بر اساس ۱۳ شاخص‌ در قالب پنج معیار شامل آموزش، درآمد، استنادات، وجهه بین‌المللی و سهم مقالات دانشجویان انجام گرفته است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان