اجرای امربه‌معروف در همه ادارات حکومت اسلامی ضروری است امام‌جمعه اصفهان اجرای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را در همه ادارات حکومت اسلامی ضروری دانست و گفت: وجوب امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، یک وجوب ضروری است و معنای احیاء نیز این است که مردانه، واجب را اجرا کنیم و به طور عملی انجام دهیم. به گزارش پایگاه خبری […]

اجرای امربه‌معروف در همه ادارات حکومت اسلامی ضروری است

امام‌جمعه اصفهان اجرای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را در همه ادارات حکومت اسلامی ضروری دانست و گفت: وجوب امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، یک وجوب ضروری است و معنای احیاء نیز این است که مردانه، واجب را اجرا کنیم و به طور عملی انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با دبیر شورای ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور و اعضای ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان اصفهان با اشاره به روند درخور و مناسب فعالیت شورای مرکزی ستاد امربه‌معروف و نهی منکر اظهار کرد: امیدوار هستیم همه کمر همت را برای این واجب و فریضه الهی که ام الفرایض است ببندند، همچنان که امام حسین (ع) نیز درباره آن می‌فرماید به‌وسیله امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دیگر واجبات اجرا می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اهمیت نظارت انسان‌ها بر یکدیگر و بی‌تفاوت نبودن نسبت به هم گفت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اهمیت خاص دارد و در تاریخ اسلام نیز با آن که بسیاری از آیات احکام، پس از تشکیل حکومت در مدینه نازل شده، اما بخشی از آیات امر معروف و نهی منکر در مکه نازل شد، یعنی هنوز حکومت ایجاد نشده بود، اما خداوند این مسئله را گوشزد کرد.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به سرنوشت اصحاب سبت در قرآن کریم و روی‌گردانی گروهی بخشی از آنها از امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، بی‌تفاوتی نسبت به سرنوشت جامعه را سبب هلاکت عنوان کرد و ادامه داد: حضرت اباعبدالله (ع) نیز زمانی که با حر روبه‌رو شدند، از قول پیامبر اکرم (ص) فرمودند “هر کس سلطان جائری را ببیند که در بین مردم گناه می‌کند و آن را تغییر ندهد، همان عذابی که برای سلطان جائر است برای فرد بی‌تفاوت نیز وجود دارد”.

وی افزود: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از مسائلی است که جهان را آباد می‌کند و اگر همه، کار هدایتگری را انجام دهیم دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.

آیت‌الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: این که سیدالشهدا (ع) می‌فرماید قیام من برای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود، این امر برای مدت محدودی نبوده، بلکه حضرت می‌خواهد با شهادت خود به مردم بفهماند که نباید بی‌تفاوت بود و باید تا حد شهادت کوشش کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) در ابتدای انقلاب دستوری در خصوص امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر صادر کردند، اما به دلایلی دستور عملی نشد و اکنون نیز این کار با سلایق مختلف انجام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اجرای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را در همه ادارات حکومت اسلامی ضروری دانست و گفت: بنا نیست که ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در همه‌جا وارد شود، بلکه برخی از مسائل مربوط به اماکن و برخی نیز مربوط به شهرداری و دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها است، البته در اصفهان همه ادارات این دلسوزی را دارند.

وی اضافه کرد: وجوب امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، یک وجوب ضروری است و معنای احیاء نیز این است که مردانه، واجب را اجرا کنیم و به طور عملی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما نگاه‌داشتن جامعه اسلامی است، اما جامعه باید جامعه‌ای باشد که برای خوب شدن، مهیا باشد و باید در آن امری نباشد که افراد به‌طرف فساد کشیده شوند.