در جلسه ای که امروز برگزار شد طرح اینترنت کودک توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبر فوری،چهارمین جلسه کارگروه راهبردی و تدوین الگوی عملیاتی و مقررات عمومی صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، در راستای اجرایی سازی بند الف ماده ۴_۱ سند […]

در جلسه ای که امروز برگزار شد طرح اینترنت کودک توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبر فوری،چهارمین جلسه کارگروه راهبردی و تدوین الگوی عملیاتی و مقررات عمومی صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، در راستای اجرایی سازی بند الف ماده ۴_۱ سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی که در جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور مصوب شده بود، امروز به میزبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

معرفی طرح اینترنت کودک و ارائه نظام نامه رده بندی سنی محتوا و خدمات همچنین گزارش تلوبیون توسط سازمان صدا و سیما از موارد مورد بررسی در این نشست بود.

پیش از این عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – از رونمایی طرح اینترنت کودک در هفته جاری خبر داده بود.

با ورود به  سایتی که با عنوان اینترنت کودک  معرفی شده، خطاب به پدران و مادران گفته شده که با استفاده از چند روش می‌توانند دسترسی فرزندان خود را به سایت‌های مختلف اینترنت مدیریت کنند. همچنین در بخشی از سایت به رده‌بندی یا لیست سایت‌های اینترنتی اشاره شده که با ورود به این بخش چهار عنوان سایت‌ با رنگ‌بندی سبز، سفید، زرد و نارنجی مشاهده می‌شود که هر کدام لیستی از سایت‌های که برای دسترسی کودکان و نوجوانان مناسب هستند را دربردارند.

سند حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، از سال ۱۳۹۸ در دستور کار شورای عالی فضای مجازی قرار گرفته بود تا به واسطه آن اینترنت کودکان از اینترنت عمومی جامعه مستقل شود و هم تولید محتوای گسترده ای مخصوص کوکان و نوجوانان در فضای اینترنت انجام شود و امکاناتی را در اختیار والدین و خانواده ها برای کمک به فرزندانشان قرار دهد؛ در نهایت این سند در ۱۷ خرداد ماه سال گذشته به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسید.