اروپایی‌ها مدیون مجاهدت‌های سپاه در مسیر مبارزه با تروریسم هستند وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سوئدی با بیان اینکه سپاه پاسداران پایتخت‌های اروپایی را از شر حملات داعش نجات داد، گفت: اروپایی‌ها مدیون مجاهدت‌های سپاه در مسیر مبارزه با تروریسم هستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، حسین امیرعبداللهیان وزیر […]

اروپایی‌ها مدیون مجاهدت‌های سپاه در مسیر مبارزه با تروریسم هستند

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سوئدی با بیان اینکه سپاه پاسداران پایتخت‌های اروپایی را از شر حملات داعش نجات داد، گفت: اروپایی‌ها مدیون مجاهدت‌های سپاه در مسیر مبارزه با تروریسم هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «توبیاس بیلستروم» وزیر امور خارجه سوئد امروز (جمعه) ۳۰ دی ماه در گفت‌وگویی تلفنی درباره مسائل مورد علاقه دوجانبه و موضوعات بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران در این گفت‌وگو ضمن انتقاد شدید از موضع غیرسازنده پارلمان اروپا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابراز امیدواری کرد در دوره ریاست سوئد بر اتحادیه اروپا، روابط اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران در مسیر سازنده ادامه یابد.

بهگزارش فارس، دیروز (پنجشنبه) ۲۹ دی ماه پارلمان اروپا پیش نویس قطعنامه‌ای را که خواستار قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «گروه‌های تروریستی» اتحادیه اروپا است را به تصویب رساند. اقدامی که از میانه‌های اغتشاشات در ایران از سوی برخی مقامات اروپایی و به ویژه وزیر خارجه آلمان مطرح و در نهایت این قطعنامه تصویب شد. البته قطعنامه مذکور بایستی در شورای اروپا بررسی شده و درباره آن تصمیم گیری شود.

  • سپاه با نابودی داعش، پایتخت‌های اروپایی را از شر حملات این گروه تروریستی نجات داد

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه سوئد اقدامات مخرب پارلمان اروپا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را خلاف منشور سازمان ملل متحد خواند و افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش سازنده‌ای در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق، سوریه و‌ منطقه غرب آسیا داشته و با نابودی داعش، پایتخت‌های اروپایی را از شر حملات این گروه تروریستی نجات داد. بنابراین اروپایی‌ها مدیون مجاهدت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسیر مبارزه با تروریسم هستند.

گفتنی است، چهارشنبه شب نیز حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن هشدار نسبت به پاسخ و واکنش متقابل ایران، چنین اقدامی را شلیک به پای خود اروپا خواند.

امیرعبداللهیان با اشاره به لزوم گسترش رایزنی بین ایران و سوئد، تصریح کرد: نباید اجازه داد روابط تاریخی دو کشور توسط برخی افراد برخوردار از منافع شخصی و تروریستی تحت تاثیر قرار بگیرد.

وزیر امور خارجه سوئد نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، بر اهتمام کشورش در دوره ریاست بر اتحادیه اروپا برای گسترش گفت‌وگوها بین اتحادیه اروپا و ایران تأکید کرد.

توبیاس بیلستروم در این گفت‌وگو درباره قطعنامه اخیر پارلمان اروپا گفت که این قطعنامه غیرالزام آور است.

وزیر خارجه سوئد همچنین با اشاره به اهمیت رایزنی‌های کنسولی بین دو کشور ابراز امیدواری کرد که همکاری‌ها در این حوزه نیز تداوم یابد.

در این گفت‌وگوی تلفنی سایر موضوعات ازجمله تحولات اوکراین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش فارس، وزرای خارجه دو کشور ۲۰ آبان ماه نیز تلفنی گفت‌وگو کرده بودند. وزیر امور خارجه در این گفت‌وگوی خواستار آزادی حمید نوری شهروند ایرانی زندانی در این کشور شد و گفت: در سال‌های اخیر برخی موضوعات، روابط دو کشور را تحت تاثیر قرار داده که عمدتا در نتیجه تحرکات و اقدامات منفی طرف سوم بوده است.