مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: با تامین آب شرب ۱۶۹ روستای استان در قالب جهاد آبرسانی روستایی طی سه سال آینده، شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از آب پایدار از ۷۶ درصد فعلی به ۸۶ درصد ارتقا خواهد یافت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، محمد فرهاد گفت: به آغاز عملیات […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: با تامین آب شرب ۱۶۹ روستای استان در قالب جهاد آبرسانی روستایی طی سه سال آینده، شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از آب پایدار از ۷۶ درصد فعلی به ۸۶ درصد ارتقا خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، محمد فرهاد گفت: به آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۶۹ روستای استان با همکاری سپاه در فروردین ماه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: قرار است طی سه سال ۶۷ هزار نفر در این تعداد روستا با پنج هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار، از آب شرب بهداشتی و پایدار برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۶۵۴ روستای استان از خدمات شرکت آبفا محروم است، اضافه کرد: در حال حاضر از یک هزار و ۶۷۷ روستای استان یک هزار و ۲۳ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با بیان اینکه امسال ۸۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی روستایی به این شرکت اختصاص یافته است، افزود: معمولا اعتبارات ملی آبرسانی به صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص نمی‌یابد که باعث شده هنوز تعدادی از روستاها تحت پوشش شرکت آبفا نباشند.

فرهاد به کاهش آب‌های زیرزمینی به ویژه در مناطق شرقی استان اشاره کرد و ادامه داد: اعتبارات حوزه تنش آبی چندین برابر سالهای گذشته است و برنامه ریزی لازم برای اجرای پروژه های اضطراری، کوتاه مدت و میان مدت در شهرهای استان که تنش آبی دارند انجام شده است.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان