آغاز امتحانات شبه‌نهایی دهم و یازدهم از ۲۷ فروردین مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری گفت: امتحانات شبه‌نهایی به منظور کاهش استرس دانش آموزان از ۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، نادر کریمی بیرانوند، مدیرکل دفتر متوسطه دوم نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: در کنکور ۱۴۰۳ […]

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری گفت: امتحانات شبه‌نهایی به منظور کاهش استرس دانش آموزان از ۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، نادر کریمی بیرانوند، مدیرکل دفتر متوسطه دوم نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: در کنکور ۱۴۰۳ سهم امتحانات نهایی پایه دوازدهم ۵۰ درصد قطعی و سهم کنکور ۵۰ درصد و سال آینده این سهم به ۶۰ درصد و سهم کنکور به ۴۰ درصد می‌رسد. از همین رو نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان این که از امسال امتحانات پایه دهم و یازدهم نیز نهایی می‌شود، افزود: برای کنترل استرس‌ دانش‌آموزان، آشنایی با سوالات نهایی از ۲۷ فروردین تا دوم اردیبهشت شبه امتحانات نهایی در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.

او با بیان این که برگزاری امتحانات شبه نهایی برای دبیران نیز فرصت مناسبی است تا ایرادات تدریس خود را بفهمند، افزود: این آزمون‌ها به دست خود معلمان تصحیح و ضعف‌های دانش‌آموزان مشخص می‌شود به همین منظور دبیران در فرصت باقی مانده می‌توانند مشکلات درسی دانش آموزان را رفع کنند.

کریمی بیرانوند با اشاره به این که سوالات امتحانات شبه نهایی در همه نقاط کشور یکسان است، تصریح کرد: سوالات امتحانات شبه نهایی توسط دبیرخانه‌ها طراحی و به مدارس ارسال می‌شود.

وی درباره این‌که کدام دروس برای امتحانات شبه نهایی انتخاب شده‌اند، گفت: با توجه به رشته تحصیلی دانش‌آموزان،  دو درس عمومی و دو درس تخصصی برای امتحانات شبه نهایی انتخاب شده است