خدمات مورد نیاز به مهمانان نوروزی با رعایت شئونات ماه رمضان ارائه شود فرماندار شهرستان سقز گفت: با توجه به تقارن تعطیلات پایانی امسال و نوروز ۱۴۰۳ خدمات مورد نیاز مسافران و گردشگران در این شهرستان با رعایت شئونات و حرمت ماه مبارک رمضان ارائه شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ […]

فرماندار شهرستان سقز گفت: با توجه به تقارن تعطیلات پایانی امسال و نوروز ۱۴۰۳ خدمات مورد نیاز مسافران و گردشگران در این شهرستان با رعایت شئونات و حرمت ماه مبارک رمضان ارائه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ جعفر توان روز چهارشنبه ٢٣ اسفندماه ١۴٠٢ در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان که با حضور رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز و نماینده دستگاه‌های عضو ستاد در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بر لزوم هم‌افزایی، هماهنگی و تلاش و آمادگی بیشتر برای استقبال از مهمانان نوروزی در شهرستان تاکید کرد.
فرماندار شهرستان سقز اظهار کرد: با توجه به شروع ماه رمضان، باید اقدامات ستاد در چارچوب رعایت شئونات این ماه مبارک و استفاده از فضای معنوی در اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده باشد.
او عنوان کرد:در این نشست به نکات مهمی از جمله فعال شدن کمیته‌های چندگانه ستاد، برگزاری نشست‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم، ارائه برنامه‌های اجرایی و میدانی، تلاش و تدبیر برای ماندگاری مسافران،آمادگی برای اسکان اضطراری،جانمایی برای اسکان موقت، بیمه نمودن سالن‌های ورزشی برای اسکان موقت، ساماندهی دست‌فروشان و وانت‌های میوه فروش، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، بهسازی و تعریض و حفاری، آمادگی پلیس راهور و راه، طرح نوروزی کاهش تصادفات، نظارت بر بازار، خدمات امدادی و بهداشتی و نظارت بر حمل و نقل جاده‌ای تاکید شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز هم در ادامه این جلسه از خدمات‌دهی به گردشگران نوروزی در قالب ٨ کمیته در شهرستان خبر داد و گفت:کمیته‌ها شامل حمل و نقل و جاده‌ای، امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیکی، هماهنگی امور شهرداری‌ها، خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست، اطلاع‌رسانی و اسکان، نظارت و آمار است.
صلاح نصرالهی اظهار کرد: شایسته است دستگاه‌های خدماتی نسبت به انجام وظایف مرتبط اقدام و برای خدمات‌دهی شایسته و هرچه مطلوب‌تر به مهمانان و گردشگران نوروزی همکاری‌ها و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز افزود:در حال حاضر مراکز اقامتی دارای مجوز و ستاد اسکان آموزش و پرورش شهرستان برای پذیرش مهمانان مهیا شده است.

او عنوان کرد:برپایی نمایشگاه بهاره، آمادگی موزه شهر برای بازدید مسافران و همشهریان و گردشگران، تهیه ١٠ هزار بسته راهنمای گردشگران و نظارت بر امکان اقامتی از دیگر برنامه‌ها در این ایام خواهد بود.