محمود بادفر سه ساله، تازه‌ترین قربانی هوتگ‌های آب در سیستان و بلوچستان است؛ هوتگ‌هایی که در هر روستایی دست‌کم یکی از آن وجود دارد تا مردم نیازهای خود را برطرف کنند اما به‌دلیل نبود حصارکشی هراز‌گاهی قربانی می‌گیرد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، محمود بادفر سه ساله، تازه‌ترین قربانی هوتگ‌های آب در سیستان و بلوچستان […]

محمود بادفر سه ساله، تازه‌ترین قربانی هوتگ‌های آب در سیستان و بلوچستان است؛ هوتگ‌هایی که در هر روستایی دست‌کم یکی از آن وجود دارد تا مردم نیازهای خود را برطرف کنند اما به‌دلیل نبود حصارکشی هراز‌گاهی قربانی می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، محمود بادفر سه ساله، تازه‌ترین قربانی هوتگ‌های آب در سیستان و بلوچستان است؛ هوتگ‌هایی که در هر روستایی دست‌کم یکی از آن وجود دارد تا مردم نیازهای خود را برطرف کنند اما به‌دلیل نبود حصارکشی هراز‌گاهی قربانی می‌گیرد.

برای هوتگ‌های آب فرقی نمی‌کند قربانی‌اش مثل محمود، سه ساله یا مثل شکلیه و پروین ۱۹ و ۲۷ساله باشد؛ دو زنی که یک هفته پیش برای گردش و تفریح به کنار گودال حوالی روستا رفته بودند اما پای یکی از آنان لیز خورد و به درون گودال سقوط کرد، نفر دوم هم برای نجات او به داخل گودال پرید ولی هر دو با هم غرق‌شدند.

اردیبهشت ماه امسال بود که مهرداد آرام، بخشدار پلان گفت در ۱۱سال اخیر‌ ۴۱کودک در هوتگ‌ها غرق شده‌اند. با احتساب کودکانی که در ماه‌های اخیر جان خود را در اثر غرق شدن در هوتگ از دست داده‌اند، این عدد حالا به حدود ۵۰کودک می‌رسد. ‌نام محمود هم همین چند روز پیش به لیست قربانیان هوتگ‌ها اضافه شد.

عنایت‌ا… شجاعی‌نسب، پسرخاله محمود در مورد روز حادثه می‌گوید: «‌آن روز ما در خانه‌مان در روستای للوبازار بخش پلان چابهار بودیم که محمود بیرون رفت. یک کاسه کوچک با خودش برداشته بود تا آن را پر از آب کند و جلوی بز بگذارد. یکی از همسایه‌ها، محمود را زیر درخت دیده و گفته بود ما فکر می‌کردیم مادرش همراهش است و برای همین خیلی پیگیرش نشدیم‌. محمود کنار هوتگ رفت تا کاسه را پر از آب کند اما نتوانست خودش را کنترل کند و درون هوتگ افتاد که بیش از دو متر عمق دارد. تا یکی دو ساعت خبری از محمود نداشتیم.

همه نگران شده بودیم و برای همین جست‌وجوها را برای پیدا کردن او آغاز کردیم. من، عموزاده‌ها و حتی همسایه‌ها، همه‌جا و اطراف روستا را دنبال محمود‌گشتیم.

هیچ جایی از روستا نبود که اهالی دنبالش نگشته باشند. بعد از این‌که جست‌وجوهای‌شان بی‌نتیجه ماند، به فکرشان رسید داخل هوتگ را بگردند، شاید محمود را آنجا پیدا کنند. تمام هوتگ‌های اطراف را گشتند و وقتی به سومین هوتگ رسیدند، چند نفر از اهالی روستا که عنایت‌ا… هم بین‌شان بود، وارد آب شدند. آب هوتگ گل‌آلود بود و به‌راحتی نمی‌شد درون آن را دید. گل و لای و لجن هم در هوتگ ته‌نشین شده بود و همین مسأله کار جست‌وجو را با سختی مواجع کرد

وبعدازجستجوی زیادکودک سه ساله قربانی هوتگ‌های آب وناامنی زمین حتی برای خوردن کاسه ای آب رادرآغوش زمین برای همیشه ازمادرش گرفتندکسانی که مسئولیت جان ومال مردم بودند وازانتخاب همین مردم به نان نوارسیدندوزندگیشان رامدیون مردمند.