رئیس‌جمهور آمریکا در حالی که سیاست دولت پیشین کشورش در اعمال تحریم‌ها علیه مردم را در پیش گرفته مدعی شد که «در کنار مردم ایران ایستاده است.» به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که دولت او سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه مردم ایران را ادامه داده در […]

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی که سیاست دولت پیشین کشورش در اعمال تحریم‌ها علیه مردم را در پیش گرفته مدعی شد که «در کنار مردم ایران ایستاده است.»

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که دولت او سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه مردم ایران را ادامه داده در بیانیه‌ای به حمایت از اغتشاشات پرداخت و مدعی شد که او «در کنار مردم ایران ایستاده است.»

طبق نوشته سی‌ان‌ان، بایدن گفته از نحوه واکنش ایرانی‌ها به مرگ مهسا امینی، «حیرت‌زده» شده. او همچنین در اظهاراتی که نشان‌دهنده تلاش‌های واشنگتن برای تنفس مصنوعی به آشوب‌ها در ایران است مدعی شد این تظاهرات‌ها «چیزی را بیدار کرده که تا «مدت‌های بسیار بسیار طولانی خاموش نخواهد شد.»

بایدن گفت: «من مدت‌ بسیار بسیار زیادی است در زمینه سیاست خارجی فعالیت می‌کنم. آنچه [مرگ مهسا امینی] در ایران بیدار کرد مرا متحیر کرده. چیزی را بیدار کرده که فکر نمی‌کنم تا مدت‌های بسیار بسیار زیاد خاموش شود.»