شانزدهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۱قانون هوای پاک برگزار شد این جلسه با دستور کار بررسی وضعیت ۸ واحد صنعتی، تولیدی در محل معاونت عمرانی استانداری برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در خصوص این جلسه گفت: در امر پاسخگویی به درخواست ها ، باید مواردی […]

شانزدهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۱قانون هوای پاک برگزار شد

این جلسه با دستور کار بررسی وضعیت ۸ واحد صنعتی، تولیدی در محل معاونت عمرانی استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در خصوص این جلسه گفت: در امر پاسخگویی به درخواست ها ، باید مواردی از قبیل: شدت و میزان انتشار آلودگی ها، رعایت حریم آب های سطحی،با توجه به چالش های آبی منطقه، و رعایت کامل مسائل زیست محیطی مورد بررسی دقیق قرارگرفته و‌مد نظر می‌باشد.

‫اقبال حمیدی ادامه داد : به منظور اجرای قانون و بارگذاری منطبق بر توسعه پایدار استان در این کمیسیون پرونده ها مورد بررسی قرار گرفته و اعتراض های واصله در این جلسه بررسی می شود.

‫وی افزود : براساس ماده ۱۱ قانون هوای پاک، هرگونه احداث، توسعه، تغییر خط تولید و واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مستلزم رعایت مقررات ابلاغی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است و این سازمان موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه به استعلام های درخواست جواز تاسیس و بهره برداری پاسخ دهد و در صورت عدم موافقت آن سازمان، دلایل آن را به استعلام کننده به صورت کتبی ارائه کند و عدم پاسخ در مدت یاد شده به منزله تایید است.

‫وی خاطرنشان کرد : کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک استان با ریاست معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان به عنوان دبیر، مدیر کل سازمان بازرسی استان، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، و فرمانداران شهرستان های مربوطه تشکیل می شود.

وی بیان کرد: ‫در صورت اعتراض متقاضی مرجع استانی فوق به اختلافات بین آنها رسیدگی می کند و در صورت آلاینده نبودن “بر اساس قوانین و دستورالعمل های ابلاغی سازمان”، مجوز مقتضی را صادر و در غیر این صورت تقاضا را رد می کند در خاتمه بر اساس دستورکار تعدادی از طرحها با رعایت الزامات زیست محیطی مصوب و با تعدادی از طرحها نیز بدلیل مشکلات موجود و آتی با اجماع نظر مورد مخالفت قرار گرفت.

کویستان عبدالحکیمی