یک مقام ارشد آمریکایی با ترغیب پیونگ یانگ به بازگشتن به میز مذاکره گفت تنها راه حل مساله هسته ای کره شمالی و آمریکا گفت و گوست. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری یونهاپ، جونگ پاک نماینده ویژه امور کره شمالی در دولت آمریکا از کشورهای نزدیک به کره شمالی یعنی چین و […]

یک مقام ارشد آمریکایی با ترغیب پیونگ یانگ به بازگشتن به میز مذاکره گفت تنها راه حل مساله هسته ای کره شمالی و آمریکا گفت و گوست.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری یونهاپ، جونگ پاک نماینده ویژه امور کره شمالی در دولت آمریکا از کشورهای نزدیک به کره شمالی یعنی چین و روسیه درخواست کرد تا پیونگ یانگ را به از سرگیری مذاکرات هسته ای با آمریکا که به نظر می رسد تنها راه برون رفت از این بحران است ترغیب کنند.

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد آمریکا به رویکرد خود برای ارزیابی و برداشتن گام هایی با شرکای خود یعنی ژاپن و کره جنوبی ادامه خواهد داد. با وجود این همچنین از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی می خواهد تا به میز مذاکره بازگردد.

این مقام سیاسی آمریکا در سمیناری با موضوع ائتلاف آمریکا- کره جنوبی که به میزبانی موسسه بروکینگز از اتاق های فکر واشنگتن برگزار شد افزود: «مذاکره و گفت و گو تنها راهی است که برای حل و فصل این موضوع وجود دارد و ما امیدواریم کره شمالی به زودی درهای خود را به روی مذاکره بگشاید. »

وی همچنین تاکید کرد آمریکا و شخص جو بایدن رئیس جمهوری این کشور در پیشنهاد گفت و گو با کره شمالی بدون پیش شرط ثابت قدم هستند. اما در نهایت رهبر کره شمالی تصمیم گیرنده نهایی است که چه چیز به نفع مردم کشورش است و در حال حاضر وی سلاح هسته ای را بهترین گزینه می داند.

جونگ پاک در پایان از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کرد تا تحریم های کاملی علیه کره شمالی اجرا شود و خاطرنشان کرد کره شمالی تنها زمانی رو به مذاکره می آورد که تمامی کشورهای عضو از جمله چین و روسیه همسو در جهت اعمال تحریم باشند. بدین ترتیب اجماع بین المللی بزرگتری درباره این موضوع وجود داشته است که اگر پکن و مسکو در جهت اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی همکاری کنند این فشار کره شمالی را به میز مذاکره بازمی گرداند.

چین و روسیه که روابط نزدیک با کشور همسایه شان کره شمالی دارند از حق وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد استفاده کرده و از سال گذشته بیش از ده ها جلسه این سازمان را که قرار بوده درباره تحریکات نظامی کره شمالی برگزار شود لغو کردند.