سرویس اقتصادی مطالبات و اعتراضات بی‌سرانجام با چاشنی عدم‌پاسخگویی مسئولان!حمل‌ونقل آب مورد نیاز کارخانه ذوب‌آهن پاسارگاد در مناطق کوار و شیراز به دلیل تخلفات متعدد حاشیه‌ساز شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار بنا بر گزارشات مردمی و بررسی‌های به عمل آمده توسط نگارنده خبر، ظاهراً حدود ۵ سال […]

سرویس اقتصادی مطالبات و اعتراضات بی‌سرانجام با چاشنی عدم‌پاسخگویی مسئولان!
حمل‌ونقل آب مورد نیاز کارخانه ذوب‌آهن پاسارگاد در مناطق کوار و شیراز به دلیل تخلفات متعدد حاشیه‌ساز شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار بنا بر گزارشات مردمی و بررسی‌های به عمل آمده توسط نگارنده خبر، ظاهراً حدود ۵ سال از اعتراضات مردمی و بعضی از دستگاه‌های اجرایی نسبت به موضوع حمل‌ونقل مربوط به انتقال آب به کارخانه ذوب‌آهن پاسارگاد در شهرستان کوار از شهر شیراز می‌گذرد اما تاکنون هیچ یک از دستگاه‌های نظارتی و مسئول به مشکلات و تخلفات متعدد گزارش شده کامیون‌های حمل آب این کارخانه، رسیدگی و توجهی درست آنطور که مورد انتظار باشد، ننموده‌اند.

این فرآیند در حالی صورت می‌گیرد که روزانه بیش از ۵۰۰ کامیون تریلی اعم از مجاز و غیرمجاز از محورهای مواصلاتی برای حمل آب به ذوب‌آهن پاسارگاد که بخش خصوصی می‌باشد برای تردد استفاده می‌کنند و احتمالا ریالی هم بابت بارنامه و عوارض و خسارت به جاده‌های ترانزیت و شهری کشور پرداخت نمی‌کنند.

شایان ذکر است که پلیس‌راه پل فسا علیرغم تذکرات فراوان توسط مردم معترض و دلسوزان معتمد با اینکه تخلفات محرز را شناسایی نمودند اما بنا به دلایل غیرقابل ذکر، اقدام قابل توجهی انجام نداده که با توجه به اینکه معطل ماندن زمان ممکن است تبعات غیرقابل پیش‌بینی شده جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد.

انتظار می‌رود در رابطه با این شرکت بزرگ اقتصادی نیز پاسخی را به صورت رسمی جهت آگاهی دادن به مطالبه‌گران این مسئله در اختیار رسانه خبری‌تحلیلی عصر کار قرار دهد.

برخی از تخلفات این تریلی‌ها شامل بستن پوکه با زنجیر بر روی کفی که کاملاً غیرایمن و غیراستاندارد می‌باشد و سابقاً منجر به کشته شدن هم‌وطنان ما شده است.
همچنین نداشتن درپوش برای جلوگیری از سرریز شدن آب و لغزندگی جاده که باعث لیز خوردن خودروهای دیگر شده و نشتی بدنه تانکرها و شیرآلات که باعث لغزندگی و ریختن آب بر روی آسفالت و افزایش استهلاک و کاهش عمر مفید جاده‌ها می‌شود.

در موردی دیگر؛ اضافه بار خیلی بالا و غیرقانونی و غیراستاندارد که علاوه بر تخریب آسفالت، خطرات رانندگی ناایمن هم به همراه دارد و باعث چپ شدن یا عدم عملکرد مناسب سیستم ترمز نیز خواهد شد و بی‌توجهی دستگاه‌های اجرایی مسئول به این مهم در ادامه به طور حتم را منافع عمومی در تعارض است.

دیگر تخلفاتی که می‌توان به آن‌ اشاره کرد؛ عدم صدور بارنامه که خود جای سوال بسیار مهمی دارد. در شرایطی که بارنامه برای تریلی‌ها صادر نمی‌شود این حجم بسیار بالای سوخت آن‌ها از کجا تامین یا چگونه کارت سوخت آن‌ها شارژ می‌شود و همین امر باعث خرید و فروش و قاچاق گازوئیل و داغ شدن مافیای سوخت در منطقه شده و بازار سیاهی برای سوداگران سوخت ایجاد کرده است که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی از بابت این کم‌توجهی باید پاسخ مناسب برای افکار عمومی و دستگاه‌های نظارتی داشته باشد.

البته چندین تخلف ریز و درشت دیگر هم وجود دارد که به نظر می‌رسد این شرکت اقتصادی استان باید برای تنویر افکار عمومی پاسخگو باشد و فرماندهی پلیس‌راه استان و شرکت نفت و اداره‌کل راهداری و حمل‌‌و‌نقل جاده‌ای فارس نیز در راستای مصون ماندن از اتهام قانونی ترک‌فعل مربوط به جلوگیری از تضییع بیت‌المال و حقوق دولتی باید به مردم و دستگاه‌های نظارتی و قضایی و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخگو باشند.

خاطرنشان می‌گردد در راستای پیگیری و به نتیجه رساندن اینگونه تخلفات که برخی از آن‌ها در رابطه با شرکت اقتصادی مذکور که البته منافع بسیار قابل توجهی را نظام تولید داخل برای کشور و استان فارس و همچنین منطقه کوار داشته است اما این گزارش‌ها با هدف صیانت از حقوق عامه قطعاً ادامه خواهد داشت.