مشکلات اقتصادی ریشه فرهنگی دارد/ گام چهارم جشنواره گاز و رسانه  کردستان ملی برداشته شود استاندار کردستان گفت: مهمترین گره حوزه اقتصاد در سطح کلان، فرهنگ اقتصادی است که یکی ازمصادیق آن فرهنگ مصرف است که می‌توان با اصلاح الگوی مصرف بخش عمده‌ای از این مشکلات را کاهش داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

استاندار کردستان گفت: مهمترین گره حوزه اقتصاد در سطح کلان، فرهنگ اقتصادی است که یکی ازمصادیق آن فرهنگ مصرف است که می‌توان با اصلاح الگوی مصرف بخش عمده‌ای از این مشکلات را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا”در اختتامیه سومین جشنواره منطقه ای گاز و رسانه که در محل سالن جلسات شرکت گاز برگزار شد، پیشاپیش فرارسیدن سال ۱۴۰۳ خورشیدی که با حلول ماه مبارک رمضان و نزول قرآن قرین شده است را  تبریک و تهنیت گفت و از خداوند کریم  و دگرگون کننده جان‌ها و حال ها، که مقدر داشت فرصت ارزشمند ماه رمضان را درک کنیم و از این لحظات نورانی برای تمرین اندیشیدن و مراقبت از کردار و گفتارمان بهره‌ ببریم، ضمن توفیق تهذیب نفس به برکت قرآن و ماه رحمت الهی، سلامتی و موفقیت همگان را خواستار شد و سالی پر از برکت و نعمت را نوید داد.
وی در ادامه این مراسم اظهار کرد:مهمترین گره ای که ما در حوزه اقتصادی در سطح کلان  با آن مواجه هستیم فرهنگ اقتصادی است که با اصلاح الگوی مصرف می‌توان بخش عمده‌ای از این مشکلات را کاهش داد.
استاندار کردستان ادامه داد: اصلاح فرهنگ اقتصادی می تواند بسیاری از مشکلات  اقتصادی ما را حل کند که از مهمترین مصادیق این فرهنگ، الگوی مصرف است.
زارعی کوشا با بیان اینکه مردمانی پر مصرف و کشوری مصرف گرا هستیم،تصریح کرد:درست است که خداوند نعمت و موهبت خود را بر ما تمام کرده و دومین کشور دنیا در ذخایر گاز و اولین کشورهای دارای ذخایر نفتی هستیم اما در مصرف متاسفانه بر مبنای آنچه قرآن به ما دستور داده و دین به ما  آموخته است عمل نمی کنیم و این درست مصرف نکردن در آینده ما را دچار مشکلات فراوان خواهد کرد.
وی برگزاری جشنواره گاز و رسانه را به عنوان رویداد تاثیرگذار در ترویج فرهنگ الگوی مصرف دانست و گفت:امیدواریم در سومین اختتامیه این جشنواره که امروز شاهد برگزاری آن هستیم، پایه برگزاری چهارمین دوره این جشنواره به صورت ملی گذاشته شود.
استاندار کردستان با بیان اینکه فعالان رسانه‌ در تمامی حوزه‌ها تاثیرگذار هستند، افزود: نقش رسانه در ترویج و نهادینه کردن هر فرهنگی بسیار قابل توجه بوده و برگزاری این برنامه‌ها در تحقق اهداف در حوزه فرهنگ سازی الگوی مصرف غیرقابل انکار است.
زارعی کوشا تاکید کرد:از رسانه‌ها انتظار داریم موضوع الگوی مصرف را نه تنها برای گاز برای سایر حوزه ها نیز فرهنگ سازی کنند.
وی ادامه با بیان اینکه شاهد ترویج الگوی مصرف در جامعه در حوزه مصرف گاز هستیم،گفت: با توجه به اینکه تعداد واحدها و مشترکین افزایش یافته،اما به واسطه فرهنگ سازی خوبی که صورت گرفته، میزان مصرف گاز افزایش نداشته و این اتفاق خوبی است که به ما انگیزه برای استمرار این راه را می دهد.
استاندار کردستان با بیان اینکه کره زمین تنها متعلق به کسانی که امروز روی آن زندگی می کنند نیست،بلکه آیندگان از این مواهب الهی سهم دارند،گفت: باید در حفظ این نعمت هایی که وجود دارد برای بهره‌مندی آیندگان از آن بکوشیم و مسئولیت پذیر باشیم.
زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنان خود به هجمه‌ها و توطئه دشمنان علیه کشور ایران به اقدامات خرابکارانه در خطوط گاز گریزی زد و خاطرنشان کرد: با وجود تلاش های دشمنان به واسطه مدیریت بسیار خوب متولیان امر در این حوزه و همراهی مردم  هوشیار و با بصیرت این موضوع به خوبی مدیریت شد.
وی با اشاره به میانگین استان در شاخص بهره مندی از پوشش گاز طبیعی اظهار کرد:استان کردستان در این حوزه با تحقق ۱۰۰ درصدی بهرمندی جمعیت شهری و روستایی از گاز طبیعی بسیار جلوتر از میانگین کشوری است.
استاندار کردستان تصریح کرد: شاخص بهره‌مندی از گاز طبیعی در کل کشور ۸۵ درصد و در کردستان ۱۰۰ درصد بوده امیدواریم در سایر شاخص‌های برخورداری نیز به جایگاه اصلی برسیم.