معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد هفته انتظامی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اجرای بیش از ۶۰ برنامه متنوع در سراسر استان، هفته انتظامی را فرصتی برای نمایش توان علمی، ارزشی، رأفت و اقتدار کارکنان فراجا عنوان کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ محمدرضا محمدی معاون هماهنگ کننده و رئیس […]

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد هفته انتظامی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اجرای بیش از ۶۰ برنامه متنوع در سراسر استان، هفته انتظامی را فرصتی برای نمایش توان علمی، ارزشی، رأفت و اقتدار کارکنان فراجا عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ محمدرضا محمدی معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد هفته انتظامی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: هفته انتظامی امسال با شعار “شهروند قانون مدار ، پلیس خدمتگزار ” از روز پنجشنبه ۱۳ مهرماه با حضور فرماندهان و کارکنان در گلستان های شهدا و تجدید پیمان با آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی آغاز و تا روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه ادامه خواهد داشت.

معرفی پلیس اسلامی در هفته انتظامی

محمدی با بیان اینکه پلیس در نظام اسلامی، یک پلیس ارزشی و مکتبی بوده و خود را ملزم به رعایت شرع مقدس و پیروی از ولایت می داند، گفت: در هفته انتظامی سعی شده تا چهره ارزشی نیروهای انتظامی بیشتر نمایان شود و به همین جهت نیز محافل اُنس با قرآن کریم، برنامه تجلیل از حافظان قرآن کریم، حضور کارکنان در مراسم پرفیض دعای کمیل ، ندبه ، نماز جمعه و ….در دستور کار قرار دارد.

معرفی توان علمی و رزمی پلیس

رئیس ستاد هفته انتظامی استان اصفهان معرفی ارتقای توان علمی پلیس استان در کشف علمی جرائم و تجهیزات علمی بومی سازی شده توسط این فرماندهی، معرفی چهره مهربانانه پلیس در برخورد با پناه جویان و مددجویان و نمایش اقتدار و توان رزمی بالای ماموران که باعث ایجاد ترس و وحشت در دل مجرمان و خلافکاران می شود را از دیگر اهداف برنامه های هفته انتظامی عنوان کرد.

وی افزود: در این هفته سعی خواهیم کرد همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد خود نقش آفرینی پلیس استان در مبارزه با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر، سارقان و بزهکاران، مقابله با جنگ نرم دشمن و جرائم سایبری را به اطلاع مردم برسانیم.

برنامه های ویژه پلیس اصفهان در هفته انتظامی

رئیس ستاد هفته انتظامی استان اصفهان، سخنرانی فرماندهان انتظامی در پیش از خطبه های نماز جمعه، شرکت کارکنان انتظامی در نماز جمعه، اجرای مراسم صبحگاه مشترک و پخش زنده آن از صدا و سیمای مرکز استان، برگزاری همایش نمونه های ترافیکی، برگزاری همایش راهوران محله، همایش نگهبانان محله، جلسات ملاقات چهره به چهره فرماندهان انتظامی با مردم در سامانه ۱۹۷ ، افتتاح پروژه های عمرانی، حضور فرماندهان انتظامی در برنامه های صدا و سیما را از مهمترین برنامه های این هفته برشمرد.

وی اضافه کرد: دیدار فرماندهان انتظامی با علما و خانواده های معظم شهدا، نمایش اقتدار پلیس مبارزه با مواد مخدر در مبارزه با خرده فروشان مواد افیونی، همایش طلایه داران ترافیک، همایش تجلیل از کلانتران نمونه، بازدید و تقدیر میدانی از ماموران کلانتری ها، اهدای خون کارکنان پلیس، همایش پلیس و اصناف و تجلیل از خانواده های کارکنان از دیگر برنامه های مهم این هفته هستند.

ویزیت رایگان درمانگاه های پلیس از مردم

سرهنگ محمدی گفت: به منظور نمایش چهره خدمت رسانی ویژه پلیس، دجر این هفته تیم های پزشکی جهت ارائه خدمات پزشکی رایگان و توزیع پمفلت های آموزشی به شهرستان های محروم فریدونشهر، خورو بیابانک، سمیرم، چادگان و بخش جرقویه اصفهان اعزام خواهند شد.

وی همچنین از خدمات پزشکی رایگان در حاشیه نماز جمعه این هفته توسط بهداری فرماندهی انتظامی استان خبر داد و گفت: علاوه بر این با هماهنگی های به عمل آمده این خدمات در درمانگاه صاحب الزمان (عج) فرماندهی انتظامی واقع در میدان ارتش، خیابان سجادیه ۱ و تمامی درمانگاه های نیروهای مسلح ارائه می شود.

ارائه خدمات مضاعف پلیس به مردم

این مقام انتظامی از ارائه خدمات مضاعف پلیس استان به مردم در طول این هفته خبر داد و گفت: تمامی مراکز خدمت رسانی پلیس و مراکز پلیس۱٠+ در شیفت بعد از ظهر هم به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.

وی افزود: همچنین سایر بخش های خدمات رسان پلیس شامل تشخیص هویت، گذرنامه، شماره گذاری، تعویض پلاک، صدور گواهینامه و امور آموزشگاه ها و ترخیص خودروها و موتورسیکلت های توقیفی به صورت مضاعف به مردم ارائه خدمات خواهند کرد.

مانور پلیس ویژه در اصفهان

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان، یکی از بخش های جذاب برای مردم را اجرای مانور پلیس ویژه و نمایش اقتدار نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: مانور اقتدار پلیس ویژه با حرکات رزمی و نمایشی در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک به اجرا خواهد در آمد و مردم از نزدیک با توان رزمی و اقتدار این پلیس در برابر گردن کشان و قانون شکنان را خواهند دید.

برنامه ویژه برای کودکان و نوجوانان

این مقام انتظامی از برنامه ویژه برای کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: با توجه به تقارن هفته انتظامی با هفته جهانی کودک فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این هفته نگاه ویژه ای نیز به این قشر کرده است که حضور و بازدید دانش آموزان از یگان های انتظامی، مرکز فوریت های ۱۱۰ ، بازدید از نمایشگاه دائمی پلیس مبارزه با مواد مخدر و اجرای پارک آموزشی ترافیک، برپایی مسابقه بزرگ نقاشی با موضوع اقتدار پلیس برای خردسالان و حضور کارشناسان انتظامی در مدارس و برپایی مسابقه انضباط اجتماعی و اهدای جوایز بین آنان از جمله این برنامه هاست.