نباید در جنگ روایت ها، لکنت داشته باشیم/ ترس دشمنان انقلاب از حماسه بزرگ اربعین حسینی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ، اربعین حسینی را از کلیدواژه های تداوم انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: طبق پیش بینی ها امسال حدود ۵ میلیون ایرانی عاشق به میلیون ها برادر عراقی خود می پیوندند تا حماسه بزرگ اربعین […]

نباید در جنگ روایت ها، لکنت داشته باشیم/ ترس دشمنان انقلاب از حماسه بزرگ اربعین حسینی

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ، اربعین حسینی را از کلیدواژه های تداوم انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: طبق پیش بینی ها امسال حدود ۵ میلیون ایرانی عاشق به میلیون ها برادر عراقی خود می پیوندند تا حماسه بزرگ اربعین را رقم بزنند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت / وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ شامگاه گذشته پنجشنبه دهم شهریورماه در ادامه سفرهای استانی خود در یادواره شهدای روستای درده از توابع شهرستان فیروزکوه حضور یافت. وزیر فرهنگ در ابتدای این مراسم با احترام به ۲۳ شهید والا مقام روستای درده گفت: اینکه این روستا با توجه به جمعیت محدود،۲۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، قطعا از معجزه های انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) به حساب می‌آید.
 
وی در ادامه در مقایسه انقلاب های مطرح  دنیا با انقلاب اسلامی ایران گفت: اغلب انقلاب های مطرح دنیا از تدوام لازم برخوردار نبوده است و در این خصوص با انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیستند زیرا انقلاب اسلامی به واسطه حضور روحانیت و نقش‌آفرینی مرجعیت ولایت فقیه از یک سازمان گسترده و منسجم برخوردار بوده است.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی، انقلابی است که زمان رویدادهای مهمش بر اساس یک تقویم شیعی بنا شده است و این رویدادها اغلب در مساجد، حسینیه ها و امامزاده ها رخ داده است، از سوی دیگر این انقلاب با تکیه بر شعارهای دینی و وجود رهبری مرجع در نقش ولایت فقیه همواره در مسیر خود تداوم و استوار داشته است.

وی همچنین با بیان اینکه این روزها فضای کشور حال و هوای اربعین حسینی پیدا کرده و زائران آماده حرکت هستند؛ گفت: طبق پیش بینی ها امسال حدود ۵ میلیون ایرانی عاشق به میلیون ها برادر عراقی خود می پیوندند و حماسه بزرگ اربعین را رقم می‌زنند.
 
وی با اشاره به اینکه دشمنان ما از حماسه بزرگ اربعین حسینی هراس دارند، تصریح کرد: هویت تاریخی خود را از مجلس عزای امام حسین(ع) داریم و تا زمانی که در این مسیر استوار باشیم، دشمنان در حوزه فرهنگی هم مثل سایر حوزه ها در تقابل با انقلاب اسلامی ناکام خواهند ماند از سوی دیگر شعائر مذهبی، نقطه قوت ما در امور فرهنگی محسوب می‌شود و برای مقابله با دشمن این قدرت در زیست بوم ایران شیعی وجود دارد و امروزه یکی از مواردی که می توانیم با نقطه قوت خود به دشمن غلبه کنیم، حماسه اربعین حسینی است.
 
وی با بیان اینکه ملت ایران از  ماه محرم و صفر نشاط می گیرند، گفت: با حضور در مراسم های ماه محرم و صفر، همه الزامات اجتماعی خود را تقویت می کنیم زیرا ایثار، گذشت، فداکاری و محبت را در محفل امام حسین(ع) یاد گرفته ایم.
 
وزیر فرهنگ در ادامه به جنگ رسانه ای گسترده که دشمنان انقلاب اسلامی به راه  انداخته اند، اشاره کرد و گفت: امروزه درگیر جنگ گسترده رسانه ای هستیم بطوری که دشمنان به دنبال آن هستند که با بزرگنمایی مسائل بی اهمیت آن را رسانه ای کنند تا مردم را از انقلاب اسلامی ناامید جلوه دهند اما همین رسانه های دشمن چشمان خود را بر افتخارات بیشمار ملت ایران در عرصه های مختلف می بندند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نباید در روایت افتخارات انقلاب اسلامی و جنگ روایت ها، لکنت داشته باشیم، گفت: امروز جنگ، جنگ روایت ها است و دشمن با تمام توان به دنبال ناامید کرن مردم ایران است زیرا دشمنان قسم خورده ملت ایران به خوبی می دانند از نظر نظامی و علمی جرات رویارویی با جمهوری اسلامی را ندارند و به همین خاطر در اقداماتی بزدلانه دست به ترور دانشمندان و نخبگان می زنند.
 
وی در ادامه تاکید کرد: بدون تردید هیچ قدرت جهانی جرات تعدی نظامی به ایران عزیز را ندارد زیرا اگر درصدی تصور غلبه بر ما را داشتند، بی درنگ اقداماتی شیطنت آمیز انجام می دانند.
 
وی افزود: ایران عزیز امروز به برکت خون شهدا و رهنمود های مقام معظم رهبری، قدرت برتر منطقه است، بطوری که کشورهای اروپایی برای رهایی از زمستان سرد و سیاهی که در پیش دارد، دست به دامن میانجیگری ایران شده اند.
 
گفتنی است، وزیر فرهنگ شامگاه شب گذشته پنجشنبه ۱۰ شهریورماه برای شرکت در یادواره شهدای روستای درده از دهستان پشتکوه شهرستان فیروز کوه استان تهران در جمع مردمان این روستا حضور یافت.
 
همچنین وزیر فرهنگ ساعات پایانی پنجشنبه شب این روستا را به مقصد شهرستان ساری ترک کرد تا در ادامه سفرهای استانی خود از صبح جمعه یازدهم شهریورماه در استان مازندران حضور پیدا کند.