اجرای طرح «کاداستر» استان اصفهان از دهاقان آغاز شد اعظم قوی دل در گفت‌وگو با پایگاه خبری شهید یاران اظهار داشت: طرح «کاداستر» طرحی است که بعد از گذشت سالیان متمادی، توسط سازمان ثبت اسناد در سطح کشور اجرا شد. وی با اشاره به هدفمند بودن طرح «کاداستر»، افزود: «کاداستر» نوعی ثبت است که ارزش حقوقی دارد […]

اجرای طرح «کاداستر» استان اصفهان از دهاقان آغاز شد

اعظم قوی دل در گفت‌وگو با پایگاه خبری شهید یاران اظهار داشت: طرح «کاداستر» طرحی است که بعد از گذشت سالیان متمادی، توسط سازمان ثبت اسناد در سطح کشور اجرا شد.

وی با اشاره به هدفمند بودن طرح «کاداستر»، افزود: «کاداستر» نوعی ثبت است که ارزش حقوقی دارد و می‌توان بر اساس مرزهای آن، سند مالکیت صادر کرد.

معاون ثبت اسناد استان اصفهان تصریح کرد: «کاداستر» منبع اصلی داده‌ها در اختلافات کشاورزی، جلوگیری و پیشگیری از تعرض به زمین و مالکیت خصوصی، افزایش ضریب امنیت املاک و اراضی و حق دسترسی به اطلاعات زمین است.

وی اذعان کرد: هم‌چنین «کاداستر» منبع اصلی داده‌ها در اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین است و سازمان ثبت اسناد کشور؛ با توجه به لزوم حدنگاری همه اراضی و املاک کشور، از سال گذشته نسبت به اجرای این طرح مهم اقدام کرده است.

قوی دل خاطرنشان کرد: در شهرستان دهاقان، کشاورزان و مسئولان با همدلی در راستای این طرح، گامی بلند برداشتند و در نتیجه شاهد اجرای آن بودیم.

وی از حدنگاری اراضی کشاورزی در شهرستان دهاقان خبر داد و گفت: در استان اصفهان برای نخستین بار بعد از گذشت ۴۰ سال؛ اعطای اسناد مالکیت «کاداستر» اراضی کشاورزی از شهرستان دهاقان آغاز شد و طی ۴ روز، ۱۱۰ فقره سند تقدیم کشاورزان دهاقانی شد.

معاون ثبت اسناد استان اصفهان افزود: از همه کشاورزان دعوت می‌کنیم که نسبت به اخذ سند مالکیت اراضی کشاورزی خود اقدام نمایند تا از بروز هر گونه مشکلی پیشگیری شود.