۶۷ درصد آلودگی هوای اصفهان مربوط به آلاینده‌های ثابت است رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بخش عمده‌ای از آلایندگی شامل ۶۷ درصد مربوط به آلاینده‌های ثابت یعنی کارخانجات و ۳۳ درصد مرتبط با بخش متحرک است که پیگیری برای رفع آلایندگی کارخانه‌های بزرگ اطراف اصفهان مدنظر قرار دارد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

۶۷ درصد آلودگی هوای اصفهان مربوط به آلاینده‌های ثابت است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بخش عمده‌ای از آلایندگی شامل ۶۷ درصد مربوط به آلاینده‌های ثابت یعنی کارخانجات و ۳۳ درصد مرتبط با بخش متحرک است که پیگیری برای رفع آلایندگی کارخانه‌های بزرگ اطراف اصفهان مدنظر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور شصت و ششمین جلسه علنی شورا با گرامی‌داشت هفته معلولان اظهار کرد: معلولان باید از امکانات برابر برخوردار شوند اما به رغم تلاش‌های صورت گرفته با مضیقه‌هایی به خصوص در حوزه مناسب سازی و حمل و نقل عمومی روبرو هستند.

وی با بیان اینکه معلولان خواسته‌ای بیش از این ندارند، گفت: معلولان مشتاق حضور در شهر، مانند دیگر شهروندان هستند و امیدواریم برای شنیدن دغدغه‌های آن‌ها در جلسه‌ای در خدمت اعضای تشکل‌های این قشر باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بحران آلودگی هوا گفت: هفته گذشته عنوان کردم هر دو فاز نیروگاه شهید منتظری از سوخت مایع استفاده می‌کند. قرار شده که برنامه‌ای ۳ ساله در حوزه تبدیل و ارتقا نیروگاه‌های اطراف شهر اصفهان و پیگیری انرژی‌های تجدید پذیر تدوین شود.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از آلایندگی شامل ۶۷ درصد مربوط به آلاینده‌های ثابت یعنی کارخانجات و ۳۳ درصد مرتبط با بخش متحرک است که پیگیری برای رفع آلایندگی کارخانه‌های بزرگ اطراف اصفهان مدنظر قرار دارد.

نورصالحی با اشاره به لزوم انتقال برخی کارخانه‌ها، کوره‌های آجر پزی و… ساماندهی آن‌ها گفت: مناطق صنعتی اطراف اصفهان به خصوص آن‌ها که شرایط آلایندگی دارند باید ساماندهی شوند.

وی ادامه داد: توسعه نامبارکی در منطقه صنعتی محمودآباد از دولت نهم و دهم شروع شد و اکنون با این مشکل مواجه هستیم. مسئولان قضایی استان نیز درگیر این موضوع هستند و امیدواریم موفق شوند تا از توسعه این قبیل صنایع در اطراف اصفهان جلوگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حوزه طلاسازی نیز زمینی اختصاص پیدا کرده که سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری باید برای انتقال این صنعت نیز تلاش کند.

وی با اشاره به مکاتبات انجام شده افزود: اگر اصفهان در رأس آلوده ترین شهرهاست در بحث نوسازی ناوگان تاکسی و اتوبوس و اضافه کردن کاتالیست و فیلتر که از تشدید آلودگی جلوگیری کند باید حمایت شود. پالایشگاه اگر بنزین یورو ۵ تولید می‌کند و مضراتش برای اصفهان هست اولویتش نیز باید برای اصفهان باشد.

نورصالحی با اشاره به لزوم کاهش سفرهای درون شهری گفت: حوزه حمل و نقل باید برای استفاده کمتر از خودرو فرهنگ سازی کند که البته قبل از آن باید حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند.

وی تصریح کرد: در حوزه آب به رغم قول‌های داده شده و تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم اصفهان، مسئولان به خصوص وزارت نیرو، برنامه‌ای ندارد اما در جهت تشدید این بحران اگر قدمی برنمی‌دارد در جهت کاهش آن نیز اقدام نمی‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسئولان استان پیگیر هستند و امیدواریم مسئولان ملی به خصوص وزارت نیرو در این زمینه احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به کسب و کارهای خرد و خانگی گفت: بسیاری از کسب و کارهای خرد در دو ماه گذشته دچار آسیب شدند. شهرداری می‌تواند از طریق سازمان میادین و سازمان فرهنگی می‌تواند به این حوزه کمک کند. میدان امام علی (ع) قبلا برای عرضه این تولیدات پیش بینی شده بود. باید تلاش شود که قبل از پایان سال، فضاهایی برای حضور برنامه ریزی شده و مدیریت شده و شناسنامه دار افرادی که نیاز به درآمدزایی دارند ایجاد شود.

نورصالحی با اشاره به جلسه با سرمایه گذاران بیان کرد: یکی از درخواست‌های آن‌ها تسهیل صدور پروانه دفاتر کار بود، به این ترتیب مشاغل خدماتی که با سرمایه کم و اشتغال بالا می‌تواند در شهر فعالیت کند رونق بگیرد.