رویداد فرهنگی نوروزگاه در چهل‌ستون برگزار می‌شود سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: رویداد فرهنگی «نوروزگاه» از یکم تا دوازدهم فروردین‌ماه در باغ‌موزه چهل‌ستون برگزار می‌شود و شهرستان‌های مختلف استان به بیان ظرفیت‌های خود خواهند پرداخت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حمیدرضا محققیان اظهار کرد: طبق روال سال‌های گذشته، رویداد […]

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: رویداد فرهنگی «نوروزگاه» از یکم تا دوازدهم فروردین‌ماه در باغ‌موزه چهل‌ستون برگزار می‌شود و شهرستان‌های مختلف استان به بیان ظرفیت‌های خود خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حمیدرضا محققیان اظهار کرد: طبق روال سال‌های گذشته، رویداد فرهنگی «نوروزگاه» در راستای معرفی آداب‌ورسوم، جاذبه‌های گردشگری، صنایع‌دستی، میراث‌فرهنگی و… استان اصفهان از یکم تا دوازدهم فروردین‌ماه صبح‌ها از ساعت ۹ الی ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۵ الی ۱۸ در باغ‌موزه چهل‌ستون برگزار می‌شود و تا کنون با استقبال خوبی از سوی گردشگران مواجه شده است.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: این رویداد فرهنگی با محوریت معرفی رویدادهای مرتبط با نوروز در فلات مرکزی ایران، رویدادهای فرهنگی مرتبط با ماه مبارک رمضان و آیین سنتی مربوط به شب‌های قدر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این رویداد به غیر از شهر اصفهان از هفت شهرستان استان نیز دعوت شده تا ذیل این نوروزگاه به معرفی آداب‌ورسوم، جاذبه‌های کمتر شناخته شده و صنایع‌دستی و پوشاک سنتی شهرستان خود بپردازند.

محققیان درباره برنامه‌های جنبی این نوروزگاه عنوان کرد: اجرای نمایش‌های طنز، شاهنامه‌خوانی، گلستان خوانی، اجرای تواشیح متناسب با ماه مبارک رمضان و جزء خوانی قرآن کریم از جمله برنامه‌های جنبی این نوروزگاه است.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: روز اول و دوم این نوروزگاه به شهر اصفهان اختصاص داشت و امروز در سومین روز این نوروزگاه، شهرستان خمینی‌شهر میزبان گردشگران است؛ فردا نیز شهرستان شاهین‌شهر و میمه به معرفی ظرفیت‌های خود می‌پردازد.

وی در پایان اضافه کرد: از چهارم تا هفتم فروردین‌ماه مجدداً شهر اصفهان میزبان گردشگران خواهد بود و پس از آن شهرستان لنجان و دیگر شهرستان‌های استان به معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و آداب‌ورسوم خود خواهند پرداخت.