سردبیر روزنامه البناء لبنان نوشت: بالا گرفتن بحث میان غربی‌ها بر سر کارساز نبودن نظام تحریم‌ها نشان می‌دهد که تحریم به یک بازی رولت تبدیل شده است که غرب سلاح آن را به سمت خود گرفته است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،«ناصر قندیل» تحلیلگر سیاسی برجسته در لبنان و سردبیر […]

سردبیر روزنامه البناء لبنان نوشت: بالا گرفتن بحث میان غربی‌ها بر سر کارساز نبودن نظام تحریم‌ها نشان می‌دهد که تحریم به یک بازی رولت تبدیل شده است که غرب سلاح آن را به سمت خود گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،«ناصر قندیل» تحلیلگر سیاسی برجسته در لبنان و سردبیر روزنامه البناء در سرمقاله این روزنامه با عنوان «هفت‌تیر تحریم‌ها به بازی رولت روسی روی شقیقه غرب تبدیل شده» تاکید کرد که قمار تحریم‌های مالی آمریکا در قبال جبهه مقابل خود در شرق از روسیه تا ایران، لبنان و یمن در سایه تحولات بین المللی به شکست انجامیده است.

در این یادداشت آمده است: تا سال ۲۰۱۰ و پس از جنگ سرد، آمریکایی‌ها استراتژی خود را در اتکا به نیروی نظامی به عنوان موتور محرکه سیاست‌های بین المللی خود، حفظ کرده بودند و نمونه‌های آن جنگ یوگسلاوی، جنگ افغانستان، جنگ عراق و جنگ تابستان ۲۰۰۶ در لبنان است که کاندولیزا رایس، وزیر خارجه وقت آمریکا آن را سرآغازی بر خاورمیانه جدید در منطقه خوانده بود.