محمدمهدی اسماعیلی در مراسم اختتامیه عهدواره چله مهدویت گفت: اینکه امروزه گفتمان مهدویت به عنوان تفکری ناب در دنیا مورد توجه است از برکات انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.ترسیم موضوع مهدویت سرشار از مفاهیم ناب فرهنگی و هنری است به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و […]

محمدمهدی اسماعیلی در مراسم اختتامیه عهدواره چله مهدویت گفت: اینکه امروزه گفتمان مهدویت به عنوان تفکری ناب در دنیا مورد توجه است از برکات انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.
ترسیم موضوع مهدویت سرشار از مفاهیم ناب فرهنگی و هنری است

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در آیین اختتامیه عهدواره چله مهدویت که شامگاه ۱۹ اردیبهشت ماه در رواق شهادت حوزه هنری برگزار شد، درباره برپایی عهدواره چله مهدویت گفت: این رویداد که به همت مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران برگزار شده است می تواند الگوی مناسبی برای برپایی در سایر مراکز استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد و امیدواریم سایر مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان ها نیز از این عهدواره الگو بگیرند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برپایی عهدواره چله مهدویت، ایده جذابی به حساب می آید و در دولت مردمی باید اینچنین ابتکاراتی را بیش از گذشته شاهد باشیم.

اسماعیلی افزود: اینکه امروزه گفتمان مهدویت به عنوان تفکری ناب در دنیا مورد توجه قرار می‌گیرد از برکات نقلاب اسلامی محسوب می‌شود. از سوی دیگر اساس اندیشه انقلاب اسلامی که از سوی امام خمینی (ره) نهادینه شده مبتنی بر تفکر مهدویت است و در نتیجه امروز شاهد هستیم در قالب نظام مقدس جمهوری اسلامی، مسئله ولی فقیه نمود یافته است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: از آنجا که فلسفه سیاسی جمهوری اسلامی مبتنی بر حضور امام حی و توفیق درک امام معصوم است، ترسیم موضوع مهدویت و فضای غیبت امام عصر(عج) سرشار از مفاهیم ناب فرهنگی و هنری است که همه این مفاهیم را می توان به خوبی با زبان هنر بیان کرد.

وزیر فرهنگ در پایان گفت: موضوع مهدویت در تشیع به شکل خاص ارتباط قلبی با امام حیّ و استمداد از وجود مقدس ایشان مطرح است، زیرا امام عصر(عج) اسباب برکت و رحمت خدای متعال به عالم است.

گفتنی است، اختتامیه نخستین عهدواره سراسری چله مهدویت با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ، ،سید محمد هاشمی معاون حقوقی امور محلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد خراسانی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و جمعی از برگزیدگان این جشنواره در رواق شهادت حوزه هنری برگزار شد.

بنا بر این گزارش، نخستین عهدواره چله مهدویت در ۱۶ رشته و در ۱۶ شهرستان استان تهران برگزار شد که هر شهرستان دبیرخانه یکی از بخش‌های این جشنواره شد. دبیرخانه نقاشی در شهرستان فیروزکوه، نمایش آیینی شهرستان دماوند، آواها و نواها شهرستان ورامین، فیلم شهرستان پاکدشت، خوشنویسی، شهرستان ری، شعر شهرستان شمیرانات، محیط‌آرایی شهرستان قدس مستقر بودند. نقش مهدویت و انتظار در ایجاد پیشرفت، تحرک و بالندگی در جامعه، امید به آینده در جامعه مهدوی، عدالت گستری به عنوان شاخصه اصلی آرمان مهدویت، انقلاب اسلامی مردم ایران زمینه ساز انقلاب جهانی موعود، بیانیه گام دوم و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی به عنوان مقدمه دولت کریمه، مصونیت بخشی در مواجه یا انحرافات فکری و عقیدتی مهدویت، جایگاه منجی در مذهب اسلامی و سایر ادیان الهی از جمله محورها و موضوعات این عهدواره است. همچنین در انتهای این مراسم از دومین پوستر عهدنامه چلۀ مهدویت رونمایی شد.