رهبران ارمنستان و فرانسه درباره امنیت در قفقاز جنوبی و توسعه همکاری ها گفتگو کردند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،دفتر نخست وزیری ارمنستان روز شنبه اعلام کرد که «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر این کشور و «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه در مورد تقویت امنیت در قفقاز جنوبی و توسعه بیشتر همکاری‌های دوجانبه گفتگو کردند. […]

رهبران ارمنستان و فرانسه درباره امنیت در قفقاز جنوبی و توسعه همکاری ها گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،دفتر نخست وزیری ارمنستان روز شنبه اعلام کرد که «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر این کشور و «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه در مورد تقویت امنیت در قفقاز جنوبی و توسعه بیشتر همکاری‌های دوجانبه گفتگو کردند.

پاشینیان که برای شرکت در هجدهمین اجلاس سران سازمان بین المللی فرانکفونی از ۱۸ تا ۱۹ نوامبر در سفری کاری در شهر جربا تونس به سر می‌برد، همچنین درباره نتایج نشست چهارجانبه سران ارمنستان، فرانسه، آذربایجان و رئیس شورای اروپا که در اکتبر سال جاری در پراگ برگزار شد، تبادل نظر کرد.

طرفین همچنین در مورد مسائل مربوط به توسعه بیشتر همکاری‌های دوجانبه و اجرای گام‌هایی با هدف تقویت امنیت در قفقاز جنوبی گفتگو کردند.

درگیری طولانی مدت در قره باغ کوهستانی در سپتامبر ۲۰۲۰ شعله ور شد و بدترین تشدید تنش از دهه ۱۹۹۰ را رقم زد. خصومت‌ها در مقطعی با یک اعلامیه آتش بس سه جانبه با میانجیگری روسیه که در نوامبر ۲۰۲۰ به امضا رسید، پایان یافت و دو کشور شوروی سابق با استقرار نیروهای حافظ صلح روسی در منطقه تحت درگیری با آغاز مذاکرات برای تعیین حدود مرز موافقت کردند.