دانشگاه تقریب مذاهب کردستان “بین‌المللی” می‌شود رکنا: قائم مقام مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: با توجه به پتانسیلی که در استان کردستان وجود دارد در برنامه داریم که دانشگاه تقریب مذاهب کردستان را به یک دانشگاه بین‌المللی تبدیل کنیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام سید موسی موسوی ظهر امروز در […]

دانشگاه تقریب مذاهب کردستان “بین‌المللی” می‌شود

رکنا: قائم مقام مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: با توجه به پتانسیلی که در استان کردستان وجود دارد در برنامه داریم که دانشگاه تقریب مذاهب کردستان را به یک دانشگاه بین‌المللی تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام سید موسی موسوی ظهر امروز در دومین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی که در مرکز بزرگ اسلامی برگزار شد اظهار داشت:وظیفه ماست که به احسن وجه نسبت به برگزاری این اجلاسیه اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه مردم کردستان از بهترین مرز داران تاریخ کشور محسوب می‌شوند،افزود: تصوری که در بیشتر استان‌های کشور در آن دوران از کردستان ایجاد شده بود، با واقعیتی که وجود داشت فرسنگ‌ها فاصله داشت.

قائم مقام مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: متأسفانه رسانه‌ها در آن روز غفلت می‌کردند و آنگونه که بایسته و شایسته بود که حضور و ایثارگری مردم کردستان شهدا و جامعه روحانیت را به تصویر بکشند، انجام ندادند.

وی با بیان اینکه سفر و حضور رهبر معظم انقلاب در استان کردستان در سال ۸۸ همانند انفجار نور بود، گفت: انصافاً میزبانی مردم کردستان نیز از مقام معظم رهبری بی‌مانند بود.

موسوی عنوان کرد: اکثریت جمعیت اهل سنت کشور شافعی مذهب هستند، بنابراین در برنامه‌ریزی‌های مختلف نظام باید تمرکز خود را بر سقل شافعی مذهب‌ها بگذارد.

وی با بیان اینکهتمرکز روی جمعیت شافعی مذهبی‌ها در امور مختلف کشور امری بسیار مهم است، اظهار کرد:برگزاری این نوع اجلاسیه‌های بین‌المللی باعث شناخت بیشتر کردستان می‌شود چراکه رسانه‌ها در این اجلاسیه حضور فعال خواهند داشت.
قائم مقام مجمع تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: باتوجه به پتانسیلی که در استان کردستان وجود دارد در برنامه داریم که دانشگاه تقریب مذاهب کردستان را به یک دانشگاه بین‌المللی تبدیل کنیم.

محسن مسچی،معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامیاظهار داشت: در راستای برگزاری این اجلاسیه سه کمیته اجرایی تشکیل خواهد شد.

وی افزود: کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی در این هفته در راستای برگزاری اجلاسیه بسیار مهم است.

معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تقویت وحدت شیعه و سنی را ضروری‌ترین کار در این برهه زمانی دانست وبیان کرد: اجلاسیه منطقه‌ای وحدت۲۹ و ۳۰تیرماهبا مشارکت علما و بزرگان اقلیم کردستان عراق و استان‌های کرمانشاه و آذربایجان غربی در سنندج برگزار خواهد شد.

مسچی از برگزاری اجلاس منطقه‌ای در سیستان و بلوچستان با مشارکت پاکستان و در خراسان رضوی با همکاری افغانستان خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این کنفرانس‌ها این است که به عنوان یک عنصر فرهنگی خواستگاه و جایگاه قوم کُرد را در دنیا حفظ و تقویت کنیم.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان