معاون نخست وزیر کانادا اعلام کرد که جنگ بین روسیه و اوکراین یکی از بزرگترین تهدیدهای اقتصاد جهانی است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از شبکه گلوبال نیوز کانادا، کریستیا فریلند که به عنوان وزیر دارایی نیز در دولت جاستین ترودو خدمت می‌کند همچنین جان مردم اوکراین و حرمت نظم بین‌المللی قانون محور را […]

معاون نخست وزیر کانادا اعلام کرد که جنگ بین روسیه و اوکراین یکی از بزرگترین تهدیدهای اقتصاد جهانی است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از شبکه گلوبال نیوز کانادا، کریستیا فریلند که به عنوان وزیر دارایی نیز در دولت جاستین ترودو خدمت می‌کند همچنین جان مردم اوکراین و حرمت نظم بین‌المللی قانون محور را در معرض خطر جنگ اوکراین دانست.

معاون ترودو روز جمعه به خبرنگاران در واشنگتن گفت که وقوع یک مساله ساده می‌تواند اقتصاد جهانی را بسیار امن‌تر کند و آن خروج روسیه از اوکراین است.

صندوق بین‌المللی پول روز سه‌شنبه اعلام کرد که جنگ در اوکراین یکی از محرک‌های کاهش رشد اقتصاد جهانی برای سال ۲۰۲۳ پیش بینی شده است. در گزارش این نهاد جهانی قیمت‌های بالای غذا و انرژی، تورم و نرخ‌های بالای بهره به عنوان عوامل دیگر کاهش رشد اقتصادی عنوان شدند.

این صندوق گفت که رشد تولید ناخالص داخلی جهانی در مقایسه با پیش بینی ۲.۹ درصدی در ماه ژوئیه، سال آینده ۲.۷ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. این درحالی است که اروپا با قیمت‌های بالای گاز دست و پنجه نرم می‌کند و نرخ‌های بالای بهره، رشد اقتصادی آمریکا را کند کرده است.