رشد ۱۷۷ درصدی ترانزیت کالا از بنادر شمالی با تمهیدات دولت سیزدهم مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در پی تمهیدات دولت سیزدهم، ترانزیت کالا از بنادر شمالی، رشد ۱۷۷ درصدی داشته است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت /وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر صفایی در حاشیه […]

رشد ۱۷۷ درصدی ترانزیت کالا از بنادر شمالی با تمهیدات دولت سیزدهم

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در پی تمهیدات دولت سیزدهم، ترانزیت کالا از بنادر شمالی، رشد ۱۷۷ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت /وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر صفایی در حاشیه بهره برداری از ۶ پروژه عمرانی و توسعه‌ای بندر انزلی با اعتباری بالغ بر ۱۴۹ میلیارد تومان در بندر انزلی، تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه تجارت دریایی، ترانزیت کالاهای غیرنفتی در بندر انزلی با رشد ۲۷۷ درصدی و ترانزیت کالاهای نفتی در این بندر با رشد ۱۰۰ درصدی همراه شده است که این امر با توجه به تمهیدات و برنامه‌ریزی دولت سیزدهم برای توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه در شمال دریای خزر، است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه تامین برق ساحلی برای کشتی های پهلو گرفته در بندر انزلی، اضافه کرد: این پروژه برای اولین بار و در راستای فصل ششم کنوانسیون مارپل برای جلوگیری از آلودگی هوا و صدا در بندر انزلی به بهره‌برداری رسید و از این پس کشتی‌های پهلوگرفته در بندر به جای استفاده از دیزل ژنراتور، از برق ملایم و مناسب در بندر برای مصرف روشنایی و سایر امور استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به بهره برداری از باشگاه ملوانان در بندر انزلی گفت: باشگاه ملوانان در راستای کنوانسیون MSC و برای ایجاد رفاه و آسایش دریانوردان پس از یک دوره طولانی دریانوردی به بهره‌برداری رسید.
به گزارش سازمان‌ بنادر و دریانوردی، لایروبی فاز اول تالاب انزلی و تعمیرات اساسی چمن ورزشی زمین فوتبال، از دیگر پروژه‌ای عمرانی بندر انزلی قلمداد می‌شود و با افتتاح این پروژه ها برای ۲۳۶ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.