رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۵۰ قلاده سگ ولگرد در سطح این شهر جمع آوری و نسبت به واکسیناسیون و عقیم سازی آنان اقدام شد.  به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از  خبرگزاری صداوسیما مرکزآذربایجان غربی ،هادی بصاری با اشاره به بخشنامه ابلاغی وزارت کشور در […]

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۵۰ قلاده سگ ولگرد در سطح این شهر جمع آوری و نسبت به واکسیناسیون و عقیم سازی آنان اقدام شد.

 به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از  خبرگزاری صداوسیما مرکزآذربایجان غربی ،هادی بصاری با اشاره به بخشنامه ابلاغی وزارت کشور در رابطه با مدیریت سگ‌های ولگرد در سطح شهرها، افزود: طبق این بخشنامه هر گونه کشتار سگ‌های ولگرد از سوی شهرداری‌ها ممنوع است و دستورالعمل‌های لازم برای جمع آوری و کنترل جمعیت این حیوانات ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا پناهگاه سه هکتاری در جاده شهید کلانتری ارومیه با ظرفیت نگهداری از سه هزار قلاده سگ دایر شده است.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با بیان اینکه روزانه بطور متوسط ۱۰ تماس از سوی شهروندان برای جمع آوری سگ‌های ولگرد با سامانه ۱۳۷ حاصل شده است، ادامه داد: متاسفانه حاشیه شهرها بیشتری محل تجمع سگ‌های ولگرد گزارش می‌شوند.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده پس از جمع آوری سگ‌های ولگرد، اظهار کرد: پس از واکسیناسیون سگ‌های ولگرد جمع آوری شده، مراحل عقیم سازی طی و پس از نگهداری‌های لازم و پلاک کوبی برای رهاسازی مکان یابی می‌شوند.

بصاری یادآور شد: سازمان حفاظت محیط زیست وظیفه مکان یابی برای رهاسازی سگ‌های ولگرد واکسینه شده را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه برای واکسیناسیون و عقیم سازی هر قلاده سگ حدود ۱.۵ میلیون تومان هزینه لازم است، گفت: افزایش جمعیت این حیوانات نه تنها هزینه‌های بالایی بر مدیریت شهری تحمیل می‌کند، بلکه عاملی برای تخریب اکوسیستم است.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، غذا دهی به سگ‌های ولگرد اقدامی مضرر برای محیط زیست دانست و افزود: این اقدام سبب ازدیاد سگ‌هی ولگرد و بروز معضلات مختلف اجتماعی و بهداشتی را در پی دارد؛ شهروندان دغدغه مند یا سازمان‌های رمدم نهاد می‌توانند کمک‌های خود در همین راستا را به پناهگاه سگ‌ها تحویل دهند