معاون رئیس جمهور:همه کارها در این دولت با مردم است

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ابراز داشت: این دولت مردمی است. و همه کارها در این دولت با مردم است از اقدامات صورت گرفته که بحث کار آفرینان زنان، بخش نخبگان، زنان تأثیرگذار و… از اقداماتی است که در این دولت در حوزه زنان انجام شده است. همچنین تعاونی‌هایی هم که وجود دارد که زنان در آن فعال هستند. در نظر دارند این تعاونی‌ها را در اقصی نقاط کشور گسترش و افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور. در اولین پنل سومین روز از نشست‌های تخصصی برگزیدگان. مهرواره هوای نو که با عنوان نقش بانوان در آینده هیأت در هتل بزرگ ارم برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت. و اظهار داشت: امام حسین فلسفه همراه سازی فرزندان و زنان را این چنین بیان می‌کنند. و می‌فرمایند خداوند این مهم را رقم زده و رسالتی بزرگ را در قالب اسارت بر دوش حضرت زینب گذاشته است.

وی بیان کرد: بزرگوارانی که در سراسر کشور مسؤولیت تبیین و دفاع از حریم، هویت، میراث و گنجینه بزرگ معارف را بر عهده دارند. بدانند که امروز کانون خانواده در معرض خطر است. دشمن خانواده و زنان را نشانه گرفته بر این اساس مسؤولیت بزرگی بر عهده ما بخصوص بانوان است. اگر تا دیروز در جنگ سخت و نظامی مردان در خط مقدم بودند امروز زنان هستند. که باید در خط مقدم جنگ نرم در خط مقدم باشند. و خود را به سلاح معارف و معنویت مجهز کنند و در این جبهه به مقاومت بپردازند.

معاونت امور زنان

خزعلی با اشاره به اقدامات معاونت امور زنان و خانواده برای روز خانواده گفت: این معاونت در نظر دارد. در همزمان با روز خانواده کلان رویدادی را در اقصی نقاط کشور برگزار کند. بر همین اساس نیازمند کمک شما هستیم تا این کلان رویداد به صورت عملیاتی در کشور پیاده شود. این کلان رویداد می‌تواند به صورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های مشاوره. و مهارت افزایی از سوی شما هیئات در محلات و روستاها و اقصی نقاط کشور برگزار شود. در این زمینه می‌توانیم محتوا را در اختیار شما قرار دهیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه فرهنگ هوای تنفس است. و این فرهنگ در سبک زندگی خود را نشان می‌دهد. وی گفت: خانواده‌ها و گروه‌های مردمی می‌تواند این حرکت را انجام دهند فرهنگ ابلاغی نیست یاد گرفتنی است. جمعیت یکی از چالش‌های بزرگ است که اگر در این سال‌ها تدارک دیده نشود با یک چالش بزرگ روبرو خواهیم شد.

در ادامه فاطمه رخ فروز از هیأت مکتب رقیه قزوین با طرح این پرسش. مبنی بر اینکه همه ما می‌دانیم هر چهار سال یک بار دولت‌ها تغییر می‌کنند. سیاست آنها هم نسبت به زنان تغییر می‌کنند آیا در این دولت شبکه سازی قوی برای بانوان شکل گرفته است. که اگر تغییر کرد زنان بتوانند با زیر ساخت‌های خوب به اقدامات و فعالیت‌های خود ادامه دهند.

شبکه سازی و فضای مجازی

خزعلی در این باره گفت: تلاش ما این است که این شبکه سازی صورت بگیرد. و رویداد خانواده یکی از این اقداماتی است که با پشتیبانی ۵ سازمان و با همکاری نیروی‌های مردمی انجام خواهد شد. این دولت مردمی است و همه کارها در این دولت با مردم است. از اقدامات صورت گرفته که بحث کار آفرینان زنان، بخش نخبگان، زنان تأثیرگذار و… از اقداماتی است که در این دولت در حوزه زنان انجام شده است. همچنین تعاونی‌هایی هم که وجود دارد که زنان در آن فعال هستند. در نظر دارند این تعاونی‌ها را در اقصی نقاط کشور گسترش و افزایش دهیم.

در ادامه هادی شاد کام از مشهد. با طرح این مطالبه مبنی بر اینکه در فرهنگ دینی شاهد حضور سه نسل پدر بزرگ و پدر و فرزند در روضه‌های خانگی هستیم. بر این اساس برای ترویج فرهنگ و کاهش آسیب‌های اجتماعی و عملیاتی کردن جهاد تبیین نیازمند به پشتیبانی از این طرح است. برای مثال در زمینه ناباروری مردم با مشکل بیمه و هزینه مواجه هستند و همچنین بفرمائید سهم زنان فعال در هیأت‌ها تا چه اندازه است؟

خزعلی در این باره اظهار داشت: بسیاری از قوانین اجرا نمی‌شود. و بیشتر آنها در حیطه کاری ما نیست اما در حال پیگیری هستیم. البته بیمه ناباروری اجرا شده و هر جا تخلفی شد لازم است به ما اطلاع رسانی شود مدیران موظف به اجرای این قوانین هستند.

آسیب فضای مجازی

وی با بیان اینکه فضای مجازی آسیب زا است. وی گفت: یکی از کارهای هیأت آن است که در فضای مجازی تخصصی عمل کنند. امروز نوجوانانی که قرآن می‌خوانند و نماز می‌خوانند تعدادشان بسیار کم است. و این تأسف انگیز است باید از شیوه‌های درست استفاده کنیم تا با اقدامات دشمن مقابله کنیم. ما باید مطالبه گر شخصیت زن باشیم. مردم باید به میدان بیایند. در حال حاضر در سال بین ۳۵۰ هزار تا یک میلیون سقط جنین داریم. گروه تنفس در مشهد یکی از اقداماتی که انجام می‌دهند این است که با صحبت کردن مانع سقط جنین می‌شوند.

در ادامه عبدالله انصاری از یزد در ادامه. با مطالبه این مهم مبنی بر اینکه نادیده گرفتن اصلی ترین هویت زنانه یعنی مادری. و همسری در قالب‌های مختلف یکی از خلاهایی است که وجود دارد. اجرایی نشدن برخی اسناد باعث شده دختران ما احساس بی هویتی داشته باشند زنانی که در هیأت شرکت می‌کنند. تنها مخاطبان هیأت نیستند بلکه عضوی از جامعه هستند و از مخاطبان کل کشور هستند.

خزعلی در این باره بیان کرد: هیأت بازوان ما هستند و ما دست یاری را به سوی شما دراز می‌کنیم.