محفل انس با قرآن همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و دومین سالگرد سردار دلهادر خمینی شهربه همت کمیته قرآن ستاد گرامیداشت سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) محفل انس با قرآن با حضوروسخنرانی مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان اصفهان در امامزاده سید محمد […]

محفل انس با قرآن همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و دومین سالگرد سردار دلهادر خمینی شهر
به همت کمیته قرآن ستاد گرامیداشت سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) محفل انس با قرآن با حضوروسخنرانی مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان اصفهان در امامزاده سید محمد خمینی شهر ۱۶ دی ماه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به همت کمیته قرآن ستاد گرامیداشت سالگرد شهادت سردار دلها و همزمان با شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در دومین سالگرد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی محفل انس با قرآن با حضور اقشار مختلف مردم و بسیجیان برگزار شد.
در این مراسم قاری نوجوان محمد توکلی، قاری ملی علیرضا مکاری و گروه تواشیح بین المللی فلق اجرای برنامه داشتند که مورد استقبال حضار قرار گرفتند.
حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز گفت: یکی از درس‌هایی که مکتب حضرت زهرا(س) به ما می‌آموزد توجه به امر نماز است. آیه ۱۹سوره معارج اشاره دارد که انسان در یک حالت بیمناک و مضطرب خلق شده است و وقتی یک ناراحتی، نگرانی، کسری و کمبودی و مصیبت بر او وارد می‌شود، جزع می‌کند و تاب و توان ندارد و وقتی خیر به او می‌رسد و اموال یا مقام پیدا می‌کند، او در آنچه خدای متعال به او عنایت کرده، دیگران را فراموش می‌کند و بخل می‌ورزد.
وی با اشاره به ویژگی مسلمانان در قرآن، بیان کرد: قرآن بیان می‌کند، مسلمانان واقعی، نمازگزارانی هستند که پیوسته از نمازشان مراقبت می‌کنند. بدانید آن چیزی که انسان را به انسانیت می‌رساند، نماز است و قبولی همه اعمال ما به خاطر نماز است.
ادامه برنامه همراه با نوای محمد گلابگیر خادم آستان مقدس امام رضا (علیه السلام ) و حضور خادمیاران و خادمان آستان رضوی همراه با پرچم تبرک بارگاه علی بن موسی الرضا (علیه السلام) بود.
یادآور می‌شود، کمیته قرآنی استان اصفهان شامل دارالقرآن اهل بیت(علیهم السلام) خمینی شهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، اداره کل تبلیغات استان اصفهان، اداره‌ کل اوقاف استان اصفهان، اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان و آستان مقدس امامزاده سیدمحمد خمینی‌شهر می باشند که در برنامه مشارکت داشتند.