نماینده روسیه در مذاکرات امنیت و کنترل تسلیحات در وین گفت: تعداد مزدوران خارجی جدید شرکت کننده در درگیری نظامی در اوکراین در ماه‌های اخیر به طور پیوسته در حال افزایش بوده و اتباع انگلیسی، لهستانی، آمریکایی و حتی گرجستان در جبهه نبرد دیده می‌شوند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم […]

نماینده روسیه در مذاکرات امنیت و کنترل تسلیحات در وین گفت: تعداد مزدوران خارجی جدید شرکت کننده در درگیری نظامی در اوکراین در ماه‌های اخیر به طور پیوسته در حال افزایش بوده و اتباع انگلیسی، لهستانی، آمریکایی و حتی گرجستان در جبهه نبرد دیده می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،در شرایط تشدید درگیری‌ها و حملات نظامی روسیه به زیرساختارهای نظامی و انرژی اوکراین، کشورهای غربی میزان ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف را افزایش داده‌اند. در همین رابطه، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در جریان گفتگوی تلفنی روز جمعه با آلکسی رزنیکوف، همتای اوکراینی خود، بر قصد واشنگتن برای ادامه کمک‌های نظامی به کی‌یف تاکید کرد.

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون پس از انجام این مذاکرات تلفنی یادآور شد: «لوید جی آستین، وزیر دفاع، در گفتگو با آلکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، بر تعهد تزلزل ناپذیر ایالات متحده در حمایت از توانایی اوکراین برای دفاع از این کشور و ایستادگی در برابر تجاوز روسیه تأکید کرد. وزیر دفاع آستین همچنین از ادامه حمایت جامعه بین المللی “در تقویت قدرت اوکراین” و حفظ توانایی این کشور برای دفاع از خود در آینده ابراز اطمینان کرد.