۸۴ هکتار از بستر رودخانه‌های اصفهان رفع تصرف شد مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از رفع تصرف و آزادسازی ۸۴ هکتار از بستر رودخانه‌ها و مَسیل‌های استان در یک سال اخیر خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایرنا، احمدرضا صادقی اظهار کرد: رفع تصرف و آزادسازی […]

۸۴ هکتار از بستر رودخانه‌های اصفهان رفع تصرف شد

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از رفع تصرف و آزادسازی ۸۴ هکتار از بستر رودخانه‌ها و مَسیل‌های استان در یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایرنا، احمدرضا صادقی اظهار کرد: رفع تصرف و آزادسازی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها در شهرستان‌هایی همچون گلپایگان و کاشان انجام شد و در سایر شهرستان‌ها نیز در سالجاری تداوم خواهد یافت.

وی ادامه داد: سال گذشته همچنین با تخریب بخشی از ۱۸۰ ویلا در منطقه شهر باغبهادران از توابع شهرستان لنجان، عملیات رفع تصرف و آزادسازی بستر رودخانه انجام گرفت.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: تاکنون مطالعات «مرحله اول» مربوط به تعیین حد و بستر رودخانه‌های استان به طول سه هزار کیلومتر صورت گرفته است و ۵۰۰ کیلومتر باقی مانده آن در مرحله پایانی قرار دارد.

صادقی خاطرنشان افزود: همچنین تا به امروز مطالعات «مرحله دوم» مربوط به ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها در ۹۶۰ کیلومتر از آنها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر یکصد کیلومتر از مسیل‌ها و رودخانه‌های استان در شهرستان‌های نطنز، فریدن اردستان، کاشان، چادگان، دهاقان و مبارکه با هدف کاهش خطرات سیلاب در سال گذشته لایروبی و ساماندهی شد.

به گزارش ایرنا، طول رودخانه‌های اصلی استان اصفهان و زاینده‌رود بالغ بر سه هزار و ۵٠٠ کیلومتر است که بدلیل کمبود بارش و برداشت‌های بی‌رویه بخش قابل توجهی از آنها جریان غیردائم و مقطعی دارد اما در زمان بارش‌های شدید مانند بهار سال ٩٨ جاری و حتی سیلابی می‌شود.