لزوم ترویج فرهنگ اکرام سالمندان/ نگرانی جدی از روند صعودی و رشد پرشتاب سالمندی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، ترویج فرهنگ اکرام سالمندان را بسیار مهم و کلیدی اعلام کرد و گفت: سالمندان باید نه در حاشیه سیاست گذاری‌ها بلکه در کانون توجه قرار گیرند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ […]

لزوم ترویج فرهنگ اکرام سالمندان/ نگرانی جدی از روند صعودی و رشد پرشتاب سالمندی

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، ترویج فرهنگ اکرام سالمندان را بسیار مهم و کلیدی اعلام کرد و گفت: سالمندان باید نه در حاشیه سیاست گذاری‌ها بلکه در کانون توجه قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ “مهدی رمضانی”شامگاه یکشنبه ۱مهر ۱۴۰۲ در نشست شورای ساماندهی امور سالمندان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت:باید همه دستگاه‌های متولی در زمینه مسائل سالمندان تمرکز نمایند و موضوع سالمندان نه در حاشیه سیاست گذاری‌ها، بلکه در کانون توجه قرار گیرد.

وی افزود: بایستی در چارچوب قانون و با تصویب قوانین خاص حمایت از سالمندان، حل مشکلات این قشر را مورد توجه قرار دهیم.

رمضانی عنوان کرد: دستگاه‌های متولی خصوصا بهزیستی کردستان از ظرفیت سفر رئیس جمهور به استان برای حل مشکلات سالمندان و مطالبه این عزیزان استفاده نمایند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی تغییر نگرش به سالمندی را  موضوع بسیار کاربردی دانست و تاکید کرد: به هر میزان در حوزه توانمندسازی سالمندان کار کنیم و زیر ساخت ایجاد کنیم برای آینده هم موثر خواهد بود چون سالمندی در انتظار همه افراد است.

رمضانی شرکت همه اعضای این شورا   در این جلسات را ضروری برشمرد و از عدم حضور برخی از دستگاه‌های متولی گله مند شد و گفت: موضوع توانمندسازی سالمندان بسیار مهم است و باید به جد پیگیری شود.

وی عنوان کرد: این نگرانی جدی که رشد پرشتاب سالمندی در انتظار جامعه ایران است وجود دارد و در آینده نظر به افزایش سالمندی در جامعه ما این موضوع به معضل جدی تبدیل خواهد شد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه یک غنای تجربی و علمی در سالمندان وجود دارد، گفت: احساس سرباربودن باید تبدیل به خودباوری در سالمندان شود.

وی خاطرنشان کرد: نگهداری سالمند در منزل از لحاظ فرهنگی بسیار موضوع جدی است و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

رمضانی نقش رسانه‌ها خصوصا صداوسیما و سازمان‌های مردم نهاد را در ترویج فرهنگ اکرام سالمندان بسیار مهم و کلیدی برشمرد و عنوان کرد: جلسه آینده شورای سالمندان باید در اسرع وقت و با پیگیری و حصول نتیجه مصوبات این جلسه برگزار شود.
 
کویستان عبدالحکیمی