قاچاقچیان کبکهای وحشی به عراق ناکام ماندند/محیط بانان مریوانی هوشیارانه عمل کردند مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از کشف ۳۲ قطعه کبک در شهرستان مریوان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛اقبال حمیدی افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان با رصد و شناسایی محل نگهداری کبک ها، با اخذ […]

قاچاقچیان کبکهای وحشی به عراق ناکام ماندند/محیط بانان مریوانی هوشیارانه عمل کردند

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از کشف ۳۲ قطعه کبک در شهرستان مریوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛اقبال حمیدی افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان با رصد و شناسایی محل نگهداری کبک ها، با اخذ حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی و بازرسی از منزل یک شکارچی غیرمجاز، ۳۲ قطعه کبک که با قصد قاچاق به کشور عراق کشف و ضبط کردند.
وی با اشاره به اینکه واحد حقوقی این اداره اقدام به تشکیل پرونده در این خصوص و معرفی فرد خاطی به مراجع قضایی کرده است، اضافه کرد: محیط بانان علاوه بر کبک ها۳۲ قفس چوبی و یک شبکه نگهداری پرندگان نیز کشف کردند.
وی خاطرنشان کرد: پرندگان کشف شده به اداره حفاظت محیط زیست انتقال داده شدند و پس از بررسیهای جسمانی، تغذیه و مراقبت های لازم در زیستگاه های طبیعی این شهرستان رها سازی می شوند.
کبک یکی از پرندگان زیبای خشکی، با اندازه متوسط با طول بدن ۳۲ تا ۳۴ سانتی متر و گستردگی بال ها ۴۷ تا ۵۲ سانتی متر است و بیشتر در مناطق کوهستانی یافت می‌شود. کبک ها ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند؛ در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می آورند کبک ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آن که آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می کنند.