رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور : ۱۰۰۰ قرارگاه عملیات جهادی در کشور راه اندازی می‌شود به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در آئین افتتاح قرارگاه جهادی سجادیه مازندران در بابل با بیان این که بسیج در گام دوم انقلاب بسیج برای همه مردم است، گفت: […]

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور : ۱۰۰۰ قرارگاه عملیات جهادی در کشور راه اندازی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در آئین افتتاح قرارگاه جهادی سجادیه مازندران در بابل با بیان این که بسیج در گام دوم انقلاب بسیج برای همه مردم است، گفت: هزار قرارگاه عملیات جهادی منطقه‌ای و پهنه‌ای راه اندازی می‌شود.

سردار محمد زهرایی از ساخت ۴۰ هزار مسکن روستایی برای محرومان خبر داد و گفت: طرح ما طرح جامعه محرومیت‌زدایی مردم‌پایه است.

وی از اجرای طرح محرومیت زدایی در ۷۱۳۸ روستای کشور خبر داد و گفت: سه هزار و پانصد روستا توسط بسیج سازندگی محرومیت زدایی خواهد شد.

سردار زهرایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از تفکر اسلامی علوی و نهضت حسینی نشأت گرفته است، افزود: این مؤلفه‌ها در دوران دفاع مقدس و جهاد سازندگی حکمفرما بود و در دفاع از حرم نیز نقش داشت.

وی تصریح کرد: بسیج گام دوم براساس فرمان مقام عظمای ولایت، بسیج برای همه مردم است و بسیج سازندگی یکی از زمینه سازان و بسترسازان و ویترین خدمت بسیج و سپاه به مردم و منعکس کننده مطالبات و نیاز‌های مردم به دولت، سپاه و بسیج است.

وی با اظهار اینکه از گذر خدمت رضایتمندی رخ می‌دهد، گفت: برای این تفکر علوی در بسیج سازندگی برای خدمت رسانی به مردم محقق شود، تفکر علوی در مجامع و شورا‌ها و کارگروه‌های تخصصی نهادینه شد.

سردار زهرایی ادامه داد: این کارگروه برای حل مسائل، راهکار ارائه می‌دهند و پیوندی بین دولتمردان و جهادگران است و نهضت حسینی را در قرارگاه‌های عملیاتی تعریف کردیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در آینده نه چندان دور در پی آن هستیم با شبکه مردمی و خیران، هزار قرارگاه عملیات جهادی در کشور راه اندازی کنیم و تاکنون ۱۶۵ قرارگاه عملیاتی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه معنویت گروه‌های جهادی مهم است، افزود: انسان‌هایی که پای کار انقلاب هستند و همه جا در مشکلات حضور دارند می‌توانند تأثیر به سزایی در پیشبرد اهداف نظام داشته باشند.

وی، بسیج را تبیین بخش مردم‌سالاری دینی عنوان کرد و گفت: عرض و طول بسیج، عرض و طول انقلاب است.

مسئول بسیج سازندگی کشور افزود: بسیج، امتداد مردم است؛ به عبارتی بسیج، حلقه میانی میان امام و امت است. مدل امامت هم در انقلاب، کاملاً مشخص است؛ مدل زعامت بر قلب‌هاست.

وی با تصریح بر اینکه شبکه‌هایی که بسیج دارد، در دنیا بی‌نظیر است، گروه‌های جهادی را مؤلفه قوی شدن انقلاب اسلامی در گام دوم دانست.

سردار زهرایی با اشاره به تدوین نقشه راه پنج ساله بسیج سازندگی با مؤلفه های: جهادی، اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و خدمت رسانی؛ تصریح کرد: بسیج سازندگی بدون گروه‌های جهادی معنا ندارد.

وی با اینکه اینکه به دنبال تخصصی کردن گروه‌های جهادی هستیم افزود: بسیج محلات، جامعه زنان و جامعه پزشکی، اقشاری هستند که پای کار می‌باشند.

سردار زهرایی یکی از ماموریت بسیج سازندگی را محرومیت زدایی دانست و افزود: بیش از دویست هزار  پروژه کوچک زودبازده تا کنون در کشور کار شده است.

به گفته وی در سال جاری، بودجه خوبی برای بسیج سازندگی در نظر گرفته شده و همچین آب و راه روستایی و نیز متوازن سازی و ۶ درصد پول قیر به بسیج سازندگی اختصاص داده شده است که دست این سازمان را برای ارائه خدمات تخصصی، بازتر می‌کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه معنویت گروه‌های جهادی مهم است، افزود: انسان‌هایی که پای کار انقلاب هستند و همه جا در مشکلات حضور دارند می‌توانند تأثیر به سزایی در پیشبرد اهداف نظام داشته باشند.

وی با اشاره به حضور در این مجمع، کار‌های فرهنگی هم وجود دارد تصریح کرد: حضور در یادمان‌های شلمچه یا ارتباط بین بچه‌های جهادی و کارگروه‌های تخصصی و یا این که چگونه نقش‌آفرینی بهتری در تحقق دولت مردمی داشته باشیم.

سردار زهرایی گفت: بسیج، تشکیلات انقلاب است، یعنی وزارتخانه ندارد، وارداتی یا خودساخته نیست، بلکه انقلاب برای گسترش دستاورد‌های خود، شبکه‌سازی و منویات امام امت، بسیج را تأسیس کرده است.

وی، بسیج را تبیین بخش مردم‌سالاری دینی عنوان کرد و گفت: عرض و طول بسیج، عرض و طول انقلاب است.