رهبر انقلاب با اشاره به قضایای برجام در سال ۹۴ و ۹۵ گفتند ایرادی که می گرفتم این بود که باید نکاتی را در نظر بگیریم که بعدا مشکلاتی پیش نیاید، ولی به برخی از این نکات توجه نشد و مشکلاتی پیش آمد که می‌بینیم. در آستانه سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال۱۳۵۶، […]

رهبر انقلاب با اشاره به قضایای برجام در سال ۹۴ و ۹۵ گفتند ایرادی که می گرفتم این بود که باید نکاتی را در نظر بگیریم که بعدا مشکلاتی پیش نیاید، ولی به برخی از این نکات توجه نشد و مشکلاتی پیش آمد که می‌بینیم.

در آستانه سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال۱۳۵۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز ( پنج شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ) در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی، سخن گفتند.

اهم محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب به شرح ذیل است:

  • اگر تبریز در ۲۹ بهمن آن حرکت عظیم را نشان نمی داد، سنت چهلم گیری و استمرار مبارزه برای مردم ایران باب نمی شد.
  • مردم تبریز کاری کردند که حرکت میدانی مردم آغاز شد. حضور میدانی مردم از قم شروع شد، اما اگر حرکت مردم تبریز نبود این حرکت عقیم می ماند.
  • امام(ره) از یک دانشجوی دانشگاه یک شخصیت بزرگ و الگو خلق کرد. امثال شهید باکری و قاسم سلیمانی را امام به وجود آورد.
  • استمرار حرکت انقلابی یعنی اینکه هدف‌های انقلاب را در نظر داشته باشیم و همه نیازهای امروز و فردا را در نظر بگیریم و این نیازها را به هر شکلی می توانیم تامین کنیم.
  • ۲۲ بهمن امسال ۲۲ بهمن عجیبی بود و حرکت خودجوشی بود که مردم انجام دادند، و حقاً تحسین برانگیز بود.

*رهبر انقلاب: ما دیر یا زود به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نیاز مبرم خواهیم داشت و اگر امروز اقدام نکنیم ۲۰ سال دیگر دیر خواهد بود

*دشمن روی مسئله صلح‌آمیز هسته‌ای ما تکیه ظالمانه می‌کند. ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، دنبال بهره‌مندی صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای هستیم.

  • برخی نیازها هستند که اگر امروز به فکر آن نباشیم فردا به مشکل خواهیم خورد، مسئله تربیت دانشمند، فرزندآوری و تکثیر نسل و یا موضوعی مثل انرژی هسته ای از این موارد است. ببینید دشمن روی مسئله انرژی هسته‌ای ما که می‌داند هم صلح آمیز است چه کارهایی می کند و نمی‌خواهند ملت ایران به این پیشرفت بزرگ دست پیدا کنند.
  • در قضایای برجام ایرادی که می گرفتم این بود که باید نکاتی را در نظر بگیریم که بعدا مشکلاتی پیش نیاید، ولی به برخی از این نکات توجه نشد و مشکلاتی پیش آمد که می‌بینیم.

*رهبر انقلاب فرمودند: دشمن ملت و افکار عمومی و فکر جوانان را هدف گرفته است. حربه دشمن فشار اقتصادی و دروغ‌پردازی رسانه‌ای است.

  • جوانها باید بدانند امروز دشمن چه چیزی را هدف گرفته است و نقطه مقابل آن را حرکت کنند.
  • با نگاه من، دشمن ملت و افکار عمومی و فکر جوان ها را هدف قرار گرفته، میلیاردها دلار دارند خرج می کنند و تلاش می کنند برای اینکه ملت ایران را از راه خود برگردانند و فعلا با دو وسیله، یکی فشار اقتصادی و یکی لجن‌پراکنی‌ها و دروغ‌پردازی‌هاست که به ارکان انقلاب تهمت می‌زنند، به مراکزی که در پیشرفت انقلاب نقش دارند تهمت می‌زنند، یک روز به مجلس شورای اسلامی، یک روز به شورای نگهبان.
  • امروز نوبت سپاه است که به سپاه تهمت بزنند و لجن‌پراکنی کنند و در ضمن به شهید بزرگ شهید سلیمانی، و اگر جرات می کردند و از خشم مردم نمی‌ترسیدند به امام هم اهانت می‌کردند، منتها جرات نمی کنند و می‌دانند خشم مردم در برابر این موضوع تند است.

*رهبر انقلاب: کسی که زندگی اشرافی دارد، نمی‌تواند شعار حمایت از مستضعفان را قبول داشته باشد کسانی‌که دم از تسلیم در برابر آمریکا می‌زنند نمی‌توانند به اهداف انقلاب پایبند باشند برخی برای اینکه دلبستگی خود به انقلاب را نشان دهند می‌گویند نظام از اهدافش دور شده است. من نه حرف و نه دلبستگی این افراد را قبول ندارم. کسی که زندگی اشرافی دارد، نمی‌تواند شعار حمایت از مستضعفان را قبول داشته باشد.

*رهبر انقلاب: نباید بگذاریم مشکلات و نقد‌هایی که وجود دارد، دستاوردهای کشور را بپوشاند سرعت رشد علمی ما ۱۲ برابر سرعت رشد جهان است امروز ایران محور سلامت و درمان در منطقه است.

  • پیشرفت‌هایی که در این سالها در حوزه زیرساخت‌‌ها شکل گرفته است، پیشرفت‌های حیرت‌آوری است که قطعا اگر انقلاب نبود به‌دست نمی‌آمد.
  • ما در این دوران انقلاب پیشرفت‌هایی کردیم که در ابتدای انقلاب اصلا فکرش را هم نمی‌کردیم.
  • بنده خودم جزو کسانی هستم که در بحث اقتصاد به خودمان انتقاد می کنم، ولی در همین مقوله اقتصاد هم قضاوت مراکز دنیا این است که ایران گام های بزرگی را برداشته است.
  • همه کسانی که در این حوزه‌ها کمک کردند به استمرا انقلاب کمک کردند، البته غفلت‌هایی هم داشتیم.
  • امروز انقلاب هم زنده است و هم زاینده است. زنده بودن انقلاب یعنی دل بستن نسل‌های جدید به آرمان‌های انقلاب.
  • گاهی می‌شنویم انقلاب از اهداف خودش دور شده است. نه، اگر انقلاب از اهدافش دور شده بود دشمن این همه دشمنی نمی‌کرد. برخی که می‌خواهند بگویند به انقلاب دل بسته‌اند، می‌گویند انقلاب از اهدافش دور شده است. من این را قبول ندارم و دلبستگی آنها را هم به انقلاب قبول ندارم.
  • حرکت مقاومت رو به رشد است و ابهت آمریکا در منطق شکسته است. ما باید این را قدر بدانیم و استمرار انقلاب را ادامه دهیم.