اصفهان الگویی برای تکریم معلمان کشور شده است مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: استان‌های دیگر با الگوگیری از پویش «سپاس معلم» که در اصفهان اجرا شد، از معلمان خود قدردانی کردند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، محمدرضا ابراهیمی امشب در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: استان‌های دیگر با الگوگیری از پویش «سپاس معلم» که در اصفهان اجرا شد، از معلمان خود قدردانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، محمدرضا ابراهیمی امشب در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۴۵ شهید معلم استان گفت: شهیدان ما تربیت یافتگان معلمانی هستند که خود تربیت یافته مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام هستند و ما افتخارمان به این است که معلم هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: یکی از مهمترین افتخارات ما این است که در مسیر انبیاء الهی حرکت می‌کنیم و در مسیر انبیاء الهی بودن یعنی برای تربیت دانش‌آموزان باید کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته شیوه تکریم معلمان در استان اصفهان تغییراتی کرده است، تصریح کرد: در شورای آموزش و پرورش پیشنهاد شد تجلیل از معلمان به‌صورت همگانی انجام شود و جامعه باید سپاسگزار معلمان باشد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در همین راستا ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان به ریاست استاندار اصفهان و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل شد و پویش «سپاس معلم» در استان فراگیر شد و همه مسئولان پای کار آمدند که مراسم تجلیل و تکریم از معلمان انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: این پویش الگو شد و به‌صورت کشوری استان‌های دیگر با الگوگیری از اصفهان، این چنین عمل کردند.

وی با اشاره به الگوسازی و شاخص شدن معلمان اثرگذار، اظهار کرد: از سال گذشته پویشی تحت عنوان «معلم فداکار» ایجاد شد و معلمانی که شاید به لحاظ بخشنامه‌ای در شاخصه‌های معلم نمونه نمی‌گنجیدند، اما کارهای شاخص و اثرگذاری را انجام داده بودند به همگان معرفی شدند.

ابراهیمی عنوان کرد: معلمی داریم که هزار و ۵۴۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل را به دامن پرمهر مدرسه بازگرداند و تعدادی از آنها امروز دانش‌آموخته دانشگاه شدند. معلم دیگری داریم که کودکان کار را دور هم جمع می‌کند و برای تحصیل و معیشت آنها تلاش می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در پایان اضافه کرد: معلم دیگری نیز داریم که با بیماری صعب‌العلاج ایثارگرانه وارد عرصه کلاس می‌شود و درس ایثار به دانش آموزان می‌دهد و اذعان می‌کند که در کلاس حالم خوب می‌شود.