رژیم صهیونیستی ارسال و صادرات ماهی و غذاهای دریایی از نوار غزه به کرانه باختری ممنوع کرده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از سانا ، تداوم و تشدید محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی، کار صیادان در این منطقه را با مشکل جدی مواجه کرده ، به طوری که فلسطینی ها برای […]

رژیم صهیونیستی ارسال و صادرات ماهی و غذاهای دریایی از نوار غزه به کرانه باختری ممنوع کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از سانا ، تداوم و تشدید محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی، کار صیادان در این منطقه را با مشکل جدی مواجه کرده ، به طوری که فلسطینی ها برای صید ماهی مجبورند خطر بازداشت یا حتی مرگ را بپذیرند.

رژیم صهیونیستی بیش از ۱۶ سال است که غزه را تحت محاصره قرار داده و رفت و آمدها و ورود و خروج کالا را با محدودیت و ممنوعیت روبرو کرده است. در چارچوب اعمال محاصره، رژیم صهیونیستی به قایق های صیادی فلسطینی ها تنها تا محدوده ۶ مایلی اجازه تردد و صید را داده است. هر چند بارها این محدوده کوچک تر شده است.

نزار عیاش رییس اتحادیه صیادان غزه به خبرنگار سانا گفت: ماهیگیری شغل اصلی نزدیک به ۴۵۰۰ فلسطینی ساکن نوارغزه است که این حرفه به نوبه خود با بخش های مختلف دیگری مانند یخ سازی و رستوران ها مرتبط است و هرگونه تصمیم برای توقف و یا ازسرگیری صادرات ماهی از نوارغزه تاثیرات منفی و یا مثبتی بر شرایط عمومی جامعه و ساکنان این منطقه دارد.

رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون ۳۶۰ بار حقوق صیادان فلسطینی در نوار غزه را نقض کرده است.